Bine de știut: 6 produse care sporesc senzaţia de foame

576

Fie că ne-am propus să slăbim sau ne dorim să avem o dietă echilibrată, fie că sănătatea ne constrânge să ne alegem cu grijă mesele sau, pur și simplu, nu vrem să mâncăm mult, este bine să evităm produsele care nu ne oferă o senzaţie de saţietate, sporind din contră apetitul. Care sunt acestea?

Guma de mestecat

Prin faptul că stimulează secreţia sucului gastric, pregătind stomacul să digere o mâncare pe care nu o va primi, guma de mestecat nu face altceva decât să instaleze senzaţia de foame. Mai mult, acest proces de “păcălire” a stomacului poate duce la o iritaţie a mucoasei stomacale, favorizând apariţia unor afecţiuni precum gastrita sau chiar ulcerul.

Sucul dietetic

Din cauza conţinutului ridicat de îndulcitori artificiali, consumul acestui tip de suc declanșează cu ușurinţa pofta de mâncare, însă, spre deosebire de zahăr, miere sau alţi îndulcitori naturali, nu asigură organismului niciun aport real care să stopeze ulterior apetitul. Un pericol similar este dat și de diversele alimentele care conţin astfel de îndulcitori, acesta fiind însă dublat de faptul că lipsa zahărului din compoziţia lor ne poate convinge să le consumăm uneori fără măsură, ceea ce aduce un prejudiciu sănătăţii noastre.

Siropurile bogate în fructoză

Aceste siropuri au efecte nocive asupra metabolismului, deoarece încetinesc secreţia leptinei în organism, hormonul care acţionează asupra hipotalamusului, controlând senzaţia de foame. Este de înţeles atunci de ce cu greu ne putem opri din consumul îngheţatei sau al prăjiturilor cu care combinăm aceste siropuri la desert.

”Mesele” congelate

În cazul lor, riscul este dat de absenţa nutrienţilor necesari hrănirii corespunzătoare a organismului. Mai mult, calitatea și proprietăţile pe care alimentele le au se pot pierde prin procesare, de aceea specialiștii recomandă utilizarea cât mai redusă a meselor congelate și consumarea acestora cu alte alimente proaspete (salate de fructe sau legume).

Produsele de patiserie

O variantă foarte accesibilă pentru toată lumea, înlocuind adesea micul dejun sau prânzul, produsele de patiserie trebuie evitate în special de persoanele atente la greutatea lor corporală, deoarece conţin foarte multe calorii, din cauza materiei de bază reprezentată de făină și zahăr. Nu trebuie să ne mirăm dacă, la scurt timp după consumul lor, reapare pofta de mâncare, lipsa de fibre și nutrienţi fiind responsabilă de acest lucru.

Batoanele cu cereale și zahăr recomandate la micul dejun

Pe lângă faptul că cerealele integrale, fructele sau alte alimente proaspete nu pot fi înlocuite la micul dejun de niciun astfel de produs, batoanele cu cereale sunt contraindicate din cauza conţinutului ridicat de zahăr și al caracterului lor procesat. Acestea nu asigură nici pe departe saţietatea garantată de producătorii lor. Excepţii pot fi făcute în cazul acelor batoane proteice, cu un conţinut scăzut de zahăr, mai puţin periculoase pentru sănătate.

Mâncărurile sărate, alcoolul și cafeaua au aceleași efecte asupra poftei noastre de mâncare, aceasta putând fi, pe de altă parte, sporită și de anumite activităţi precum înotul, de diverse obiceiuri zilnice ca hidratarea insuficientă sau de diferite condiţii de mediu, între care se numără și temperaturile reci, informează Nutri Health.