Setări mentale pentru o zi fără stres

476

Oricât de copleșitoare ar fi provocările zilei, fiecare are puterea de a le înfrunta prin însușirea unor lucruri care îl pot ajuta să își păstreze echilibrul în faţa evenimentelor problematice.

În primul rând, este necesar să acceptăm că singurul lucru asupra căruia avem control în această lume este modul în care noi înșine acţionăm, sugerează scriitorul Bob Miglani, autorul cărţii Îmbrăţișează haosul, într-un articol pentru Huffington Post. Atunci când acceptăm faptul că evenimentele vieţii sunt imprevizibile, evităm să ne mai irosim energia, încercând să le controlăm. În schimb, putem folosi această energie pentru a înfrunta și depăși evenimentele stresante.

Apoi, orientarea spre acţiune este metoda prin care ne putem alimenta forţa necesară pentru a face faţă provocărilor. Acţiunile pe care le facem ne oferă sentimentul că avem putere de control, subliniază Miglani. De asemenea, ele contribuie la alimentarea emoţiilor pozitive „pentru că în loc să așteptăm ca lucrurile să ni se întâmple, le facem chiar noi să se producă”.

Totodată, este esenţial să înţelegem că trăim într-o lume imperfectă, în care există riscul ca lucrurile să nu iasă așa cum ne așteptăm. „Nu există un loc de muncă perfect. Nu există relaţia perfectă. Nu există o carieră sau o afacere perfectă. De la cel mai bogat, până la cel mai sărac individ, haosul vieţii nu cruţă pe nimeni”, scrie Miglani.

Nu în ultimul rând, fiecare experienţă trăită trebuie privită ca pe o lecţie valoroasă, subliniază dr. Phil McGraw, unul dintre cei mai cunoscuţi specialiști în sănătate mintală din lume. Pe moment, nu ne dăm întotdeauna seama ce învăţături ar trebui să culegem în urma unui eveniment problematic, din cauza emoţiilor puternice și a tensiunii pe care le resimţim. Însă, mai târziu, analizând momentul, putem desprinde câteva lecţii preţioase care ne vor fi de folos mai târziu în viaţă.