Fântâna tinereţii se află chiar la nivelul creierului nostru

Se pare că hipotalamusul, acea regiune a creierului care joacă un rol important în mecansimele de creştere, dezvoltare, reproducere şi metabolism, ar putea fi zona de control pentru procesul de îmbătrânire a corpului odată cu trecerea timpului, sugerează un studiu american citat de Daily Mail.

Cercetătorii s-au concentrat asupra relaţiei dintre această regiune a creierului şi procesul de îmbătrânire. Ei au putut observa efectul activării căii unei proteine complexe în hipotalamusul şoarecilor de laborator. Rezultatul experimentului a arătat o accelerare a procesului de îmbătrânire, rezultat ce a fost testat atât prin teste psihologice şi cognitive, dar şi de comportament. Pe de altă parte, blocarea acestei căi spre hipotalamus a crescut longevitatea cu aproximativ 20 de procente.

De asemenea, activarea căii hipotalamusului a produs o scădere a nivelului hormonului gonadotropină, produs în hipotalamus. În urma studiului, cercetătorii au putut observa faptul că, injecţiile cu acest hormon au ajutat la prevenirea neurogenezei defectuase, aflată în strânsă legătură cu procesul de îmbătrânire.

Autorul studiului, profesorul Dongsheng Cai, de la Colegiul de Medicină Albert Einstein din Statele Unite, este de părere că această cercetare arată faptul că multe aspecte legate de procesul de îmbătrânire sunt strâns legate de hipotalamus. El s-a declarat entuziasmat de posibilitatea de a putea încetini procesul de îmbătrânire, chiar dacă momentan acesta nu a fost studiat decât în cazul şoarecilor de laborator. Mai mult, profesorul Cai consideră că descoperirile legate de hipotalamus şi de îmbunătăţirea neurogenezei ar putea constitui soluţii de prelungire a vieţii, dar şi de tratare a bolilor produse de procesul de îmbătrânire.