FOTO: Cercetătorii americani au realizat harta 3D a creierului uman

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Harvard au dezvoltat noi metode tehnologice cu care au reuşit să cartografieze creierul uman, creând o hartă fluorescentă tridimensională şi descoperind noi lucruri care contravin teoriilor de până acum.

Dispozitivul folosit de specialişti, un scanner cu rezonanţă magnetică, a oferit informaţii despre sute de miliarde de celule din creier, necunoscute până în prezent, notează Daily Mail.

„Creierul pe care îl putem analiza cu un scanner obişnuit nu este creierul real. Ceea ce se observă în urma acestor analize reprezintă doar suprafaţa creierului”, a precizat prof. Jan Wedeen, coordonatorul studiului.

Aparatul este capabil să localizeze celule nervoase, marcându-le cu anumite culori, după care să urmărească conexiunile. Această descoperire ar putea ajuta la dezvoltarea de noi tratamente pentru diverse afecţiuni ale sistemului nervos, care s-ar datora unor defecţiuni între conexiunile celulelor nervoase, conexiuni care până acum nu au putut fi urmărite.

Până de curând se considera şi că „firele” din capul nostru sunt amestecate, răsucite, însă, cu noile imagini, cercetătorii au descoperit că sunt aranjate riguros, în unghiuri drepte, şi că nu se pot îndrepta decât în patru direcţii: stânga, dreapta, sus şi jos.

Thomas Insel, directorul Institutului Naţional de Sănătate Mentală, a declarat că „obţinerea unei diagrame de rezoluţie mare a creierului este un punct de cotitură pentru neuroanatomia umană”.

Tehnologia anterioară reuşea să expună doar 25% din creierul uman, însă noua tehnologie arată 75% din el.