Cercetătorii au descoperit de ce roşiile frumoase nu au gust

De câţiva ani, consumatorii reclamă că roşia nu mai are gustul de odinioară, deşi roşia este din ce în ce mai aspectuoasă. De vină este o mutaţie genetică care intensifică culoarea fructului, dar îi inhibă gustul.

Mutaţia a fost realizată întâmplător de crescătorii de roşii. În urmă cu 70 de ani, aceştia au descoperit o varietate de roşii de culoare intensă şi uniformă. Roşiile nemodificate genetic nu erau de culoare roşu intens, iar în jurul cotorului prezentau cercuri de culoare verde, galbenă sau albă.

Potenţialul comercial al soiului mai colorat era mare, deoarece consumatorilor le plac produsele de culoare uniformă, astfel încât noul sortiment a devenit, în timp, cel dominant.

Într-o lucrare publicată în jurnalul medical Science, cercetătorii care au studiat mutaţia în laborator afirmă că gena responsabilă pentru gustul dulce al roşiei şi care a devenit inactivă joacă un rol important şi în producţia de zaharuri din roşie.

Anul trecut, cercetătorii au încercat elimnarea genei care este responsabilă de culoarea roşie uniformă pentru a vedea ce se întâmplă unei roşii care nu este supusă unei asemenea mutaţii. Rezultatul a fost o roşie cu 20% mai multe zaharuri decât cele obişnuite şi între 20-30% mai mulţi carotenoizi. Deocamdată, gustul noilor roşii nu a putut fi încercat, deoarece legea americană nu permite consumul produselor experimentale.