UPDATE: Noul e-mail de la Facebook atacă Google

16

Facebook a lansat luni un serviciu de comunicare care combină și îmbunătăţește serviciile de comunicare prin Facebook. Noua platformă, afirmă reprezentanţii companiei, nu este un „Gmail killer”, în ciuda previziunilor celor mai mulţi analiști ai industriei. Fondatorul reţelei sociale a făcut ieri seară declaraţii care lasă să se întrevadă planuri mult mai complexe privind ceea ce a numit „sistemul de messaging de ultimă generaţie”. Acesta îmbină mesageria instant, e-mailul, SMS-ul și mesageria Facebook. „E-mailul este prea lent… e-mailul este prea formal. Există prea multă fricţiune, cum este completarea spaţiului pentru subiect… atunci când oamenii trimit un e-mail,” a declarat Mark Zuckerberg în timpul Summitului Web 2.0, care a avut loc la San Fancisco (vezi prezentarea video). Zuckerberg a subliniat că e-mailul este doar una din componentele de bază ale noii platforme. Aceasta va avea trei avantaje majore: posibilitatea de a răspunde rapid oricărui tip de comunicare prin Facebook cu un mesaj, e-mail sau sms; (2) arhivarea tuturor comunicărilor în reţea și (3) prioritizarea mesajelor de la contactele preferate.„În curând vom renunţa, probabil, cu toţii la folosirea numerelor (…) și secvenţelor bizare de caractere pentru a ne contacta unii pe alţii. Vom selecta pur și simplu prietenii după nume și vom putea să îi contactăm instantaneu. Nu suntem încă acolo, dar schimbările de azi sunt doar un mic prim pas,” se arată pe blogul unui inginer de la Facebook.Momentan serviciul este accesibil doar pe bază de invitaţie, unui grup restrâns de utilizatori. În lunile care urmează, și ceilalţi utilizatori vor primi acces la platformă. Zuckerberg a declarat că plănuiește ca, în viitor, sistemul să fie sincronizat cu ceilalţi furnizori de mail.Reprezentanţii Facebook au subliniat că noul serviciu nu este un Gmail killer, însă pentru unii analiști din industrie, posibilitatea utilizării în viitor a protocolului IMAP și disponibilitatea în cadrul serviciului a unei adrese de email @facebook.com par să indice opusul.

Luni, 15 noiembrie, 10:00

 Rivalitatea Facebook – Google trece printr-o perioadă de intensificare constantă. Ultimul punct marcat în competiţie a fost anunţul Facebook privind lansarea propriului serviciu de e-mail. 

La scurt timp după ce Google a interzis Facebook să acceseze datele utilizatorilor de e-mail pentru a importa lista de contacte din clientul de poștă electronică în reţeaua socială, Facebook a anunţat că își va lansa propriul client de mailing. Sub numele de cod „Project Titan” strategia privind lansarea cuprinde o investiţie de 450 de milioane de dolari într-un nou centru de date în Carolina de Nord, scrie Financial Times. Concurenţa între giganţii Internetului este recunoscută deja de ceva timp, printre mutările strategice ale companiei Google, în raport cu Facebook, fiind crearea micro-reţelei Google Buzz și planurile de lansare a reţelei sociale Google Me, relatează Ziarul Financiar.Săptămâna aceasta, cele două companii vor vorbi public despre planurile lor vizând noua generaţie de servicii Web, într-o conferinţă high-profile, care va avea loc în San Francisco. Summitul Web 2.0 2010, care are ca temă „Bătălia pentru economia Internetului” se va desfășura pe o perioadă de 3 zile și va reuni peste 50 de lideri ai companiilor care activează în domeniul online.