Tinerii nu sunt conştienţi de riscurile Internetului

188

Un procent de 82% dintre tinerii români care utilizează Internetul nu sunt conştienţi de faptul că datele personale postate în mediul online pot să fie folosite împotriva lor.

Datele au fost oferite de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România, cu prilejul Zilei Europene a Protecţiei Datelor.

„Majoritatea consumatorilor nu-şi dau seama că, atunci când folosesc internetul, lasă aşa numitele «urme digitale», în urma cărora le sunt colectate, fără ştirea lor, datele cu caracter personal şi folosite în diferite scopuri. Consolidarea principiilor de transparenţă şi reducerea la minimum a datelor cu caracter personal ce se furnizează pe Internet, introducerea aşa numitei «vieţi private în mod implicit» şi, nu în ultimul rând, conştientizarea consumatorului asupra pericolelor la care se expune atunci când foloseşte Internetul, sunt doar câteva dintre scuturile de care consumatorii au nevoie pentru a fi protejaţi atunci când folosesc Internetul”, a declarat Monique Goyens, director general al Organizaţiei Consumatorilor Europeni.

Apariţia şi dezvoltarea reţelelor de socializare online, precum şi perfecţionarea şi utilizarea motoarelor de căutare bazate pe tehnologii de urmărire au condus la o proliferare a datelor cu caracter personal în mediul online, notează Agerpres.