Planeta lui Einstein – o nouă lume descoperită cu ajutorul teoriei relativităţii

O nouă planetă a fost descoperită de cercetătorii din Tel Aviv, cu ajutorul teoriei relativităţii enunţate de Albert Einstein, informează Space.com.

Descoperirea a putut fi realizată cu ajutorul efectelor subtile prezise de Albert Einstein în renumita sa teorie a relativităţii. Efectul „foto-electric", primul dintre acestea, apare atunci când lumina stelei-mamă luminează în timp ce planeta o "împinge" mai aproape de Pământ. Efectele relativiste determină fotonii (particulele de lumină) să se adune, devenind concentraţi pe direcţia de deplasare a stelei.

Unul dintre membrii echipei de cercetare de la Universitatea din Tel Aviv, Israel, a declarat că este pentru prima dată când acest aspect din teoria elaborată de Einstein este folosită în descoperirea unei noi planete.Această noua lume a fost poreclită Planeta lui Einstein şi este cu 25% mai mare decât Jupiter, cântărind aproape dublu. Aceasta orbitează în zona unei stele aflate la 2.000 de ani lumină de Pământ, în constelaţia Cygnus. Până în prezent se cunoaşte existenţa a peste 800 de planete aflate dincolo de sistemul nostru solar.