Un asteroid masiv se va apropia de Terra, la toamnă

Are dimensiunile unui vas portavion și în toamna aceasta se va apropia de Terra mai mult decât Luna, spre încântarea astronomilor, care abia așteaptă să studieze îndeaproape asteroidul masiv.

„Deşi au mai trecut asteroizi de această dimensiune pe lângă Terra în trecut, noi nu aveam pe atunci cunoştinţele şi tehnologia necesară pentru a-i studia (…) Când va trece pe lângă noi, va fi o şansă minunată să îl studiem de la sol,” a spus Barbara Wilson, cercetător la NASA Jet Propulsion Laboratory (JPL) din Pasadena, California.

Ţinând cont de dimensiunile sale – circa 400 de metri lăţime – asteroidul 2005 YU55 a fost clasificat ca prezentând un „pericol potenţial”, însă corpul astral nu se va afla la o distanţă atât de mică de Pământ cât să prezinte un risc real, transmite realitatea.net.

„YU55 nu se va lovi de Pământ, cel puţin în următorii 100 de ani. În timpul apropierii sale, efectul gravitaţional asupra Pământului va fi atât de mic, încât nu va afecta mareea de pe Terra sau altceva,” a adăugat Don Yeomans, managerul programului NASA Near-Earth Object de la JPL.

(Foto: keetsa.com)