Luna trecută a circulat un viral cum n-am mai văzut până acum. Producătorii unei mărci de napolitane, au creat un e-mail care conţinea poze cu o napolitană muşcată, în care "apărea chipul lui Iisus". Făcut în Photoshop, bineînţeles. Chiar înainte de Paşte, în Vinerea Mare, au trimis e-mail-ul către câteva agenţii de ştiri şi în scurt timp, e-mail-ul a făcut "turul Internetului", spre deliciul companiei respective.

În limbajul publicităţii, “conţinut viral” înseamnă un material (foto, video, text) care răspândeşte un mesaj de promovare, bazându-se pe o memă (unitate culturală de idei, simboluri şi practici).

Luna trecută a circulat un viral cum n-am mai văzut până acum. Producătorii unei mărci de napolitane, au creat un e-mail care conţinea poze cu o napolitană muşcată, în care “apărea” chipul lui Iisus. Făcut în Photoshop, bineînţeles. Chiar înainte de Paşte, în Vinerea Mare, au trimis e-mail-ul către câteva agenţii de ştiri şi în scurt timp, e-mail-ul a făcut turul Internetului, spre deliciul companiei respective.

Cam aşa se întâmplă cu viralele. Dar de ce povestesc asta? Ideea de a folosi religia în scop comercial nu e nouă (vezi pădurile vândute sub forma unor aşchii sfinte din crucea Mântuitorului), dar e interesant că nici consumată nu e. Mesajele care au curs râuri pe site-urile de socializare arată că interesul oamenilor pentru religie este foarte crescut.

Nu discut calitatea acestui interes, însă desprind o morală din această poveste: religia vinde SINGURĂ. Şi această concluzie contrazice opinia că o campanie bună de marketing ar fi exact ce i-ar lipsi Bisericii pentru a deveni relevantă pentru “publicul” ei. Altfel spus, nu marketingul lipseşte Bisericii, marketingul are de câştigat de pe urma ei. Cât despre Biserică, vă invit pe voi să spuneţi ce credeţi că îi lipeşte.

Alina Kartman
Cu peste 9 ani de experiență în presa online din România, Alina Kartman face parte din echipa permanentă de redactori ST.