Se spune că nu e bine să îţi propui să devii de neînlocuit la locul de muncă fiindcă, în felul acesta nu vei mai fi niciodată promovat. Totuşi, a ţinti aprecierea sinceră a superiorului tău este prima dintr-o serie de mutări inteligente pe care le poţi face pentru a-l convinge să investească în tine şi ideea ta.

A-ţi promova eficient ideile profesionale este un aspect vital al performanţei la muncă şi dacă eşti angajat, dar mai ales dacă eşti antreprenor. Aceasta fiindcă, prin definiţie, antreprenoriatul înseamnă, aşa cum spunea profesorul, Howard Stevenson, „să îţi fixezi o ţintă care îţi depăşeşte resursele pe care le poţi controla acum." Un antreprenor are, aşadar, nevoie de resurse din altă parte, iar ca să le poată obţine trebuie să fie convingător. Iată cum:

Recomandarea lui Stevenson se axează pe trei lucruri care trebuie demonstrate:

1. Ceea ce faci e important. Afacerea ta nu e încă o ciupercă pe piaţă.2. Nu vei irosi banii investitorului, care va vrea şi să ştie de câţi bani vei avea nevoie la fiecare etapă a afacerii.3. Ai un istoric moral foarte bun, ceea ce le va întări investitorilor încrederea în tine.

Şi Paul Lawrece, editor la EarlyRise.com, sfătuieşte să te asiguri că în pitch-ul tău ai atins câteva puncte importante:

1. Ai demonstrat potenţialul de profit al afacerii tale.2. Ai arătat că există o cerere substanţială şi în creştere pentru produsul/serviciul tău.3. Ai expus planul de marketing.4. Ai specificat punctele tale forte.5. Ai descris funcţionarea afacerii tale.6. Ai scris un buget.

Thomas Su, de la The Examiner, vine cu alte 10 strategii, între care:

1. Tu să fii cel mai mare investitor în afacerea ta.2. Nu te baza pe investitor ca pe singura ta şansă de a reuşi în afacere.3. Nu te implica fără să ai cunoştinţe financiare solide, fiindcă aceasta este deseori cauza nereuşitei unor idei bune de afaceri.4. Situaţia ta financiară trebuie să fie în regulă pentru ca tu să fii credibil în faţa investitorilor.5. Ai mereu în minte cum ai putea să eviţi să devii omul-cheie în afacerea ta, cel care e 24/24 la muncă şi nu are timp pentru sănătate.

Toate aceste sfaturi se completează, cristalizând ideea că un produs bun nu este suficient pentru succesul unei afaceri, şi ca să ajungi la investiţii, trebuie să fii covingător.