Reclamă anulată pentru că apărea o Biblie în ea

338

Pastorul Greg Laurie, din cadrul Harvest Christian Fellowship, California de Sud, a fost în centrul unor controverse recente, după ce a fost obligat să dea jos panourile publicitare în care făcea reclamă unui eveniment religios anual.

Sunt aproape 30 de ani de când biserica organizează în fiecare an SoCal Harvest Crusade, o întâlnire de trei zile în care sunt invitaţi artiști muzicali creștini, iar pastorul Greg Laurie (cunoscut chiar și peste graniţe, în special după interviurile pe care i le-a luat regizorului și actorului Mel Gibson) ţine predici, totul cu scopul de a strânge cât mai multe mărturisiri de credinţă.

Cu aproape două săptămâni înainte de eveniment, compania care deţine spaţiul publicitar a început să primească plângeri de la cetăţeni cu privire la conţinutul panourilor respective. În reclamă apărea Laurie, care ţinea în mână o carte, fără niciun fel de înscrisuri pe ea. Grafica imaginii era de așa fel încât putea doar să sugereze că ar fi vorba despre o Biblie.

Prima variantă a panoului publicitar pentru SoCal Harvest Crusade.

Compania i-a cerut pastorului să schimbe grafica pentru a nu întâmpina probleme pe mai departe. Ceea ce, din curtoazie, pastorul a făcut. În noua grafică, simplificată, apărea doar el, împreună cu datele despre desfășurarea evenimentului. Cu toate acestea, plângerile au continuat să vină, iar compania s-a simţit presată să renunţe cu totul la contract și să înapoieze banii luaţi de la biserică.

A doua variantă a panoului publicitar pentru SoCal Harvest Crusade.

Acest caz ilustrează perfect ceea ce spun studiile sociologice despre peisajul religios din America, și anume că șase din zece americani văd ca un gest extrem „orice încercare de convertire religioasă”. Din populaţia adulţilor americani, 83% cred că evanghelizările sunt expresia extremismului religios, arată studiul Spiritual Conversation in the Digital Age, recent publicat de către Grupul Barna.

Niciun articol afișat