5 schimbări de dietă pentru femei după 40 de ani

2843

În ciuda preconcepţiei generale, nu este obligatoriu ca odată cu trecerea de 40-50 de ani să vină și kilogramele în plus. Unele femei reușesc să slăbească mai bine tocmai datorită scăderii activităţii hormonale. Dar acele kilograme în plus care se adună au tendinţa să se pună doar în zona abdominală. Iată o listă de sfaturi pentru a rămâne în formă, pentru a reduce simptomele menopauzei și pentru a reduce riscurile de sănătate care vin odată cu aceasta.

Deși motivele nu sunt clare, se pare că fluctuaţia hormonilor în perimenopauză poate induce senzaţia de balonare. Pentru această problemă se recomandă reducerea cantităţii de sare și a carbohidraţilor procesaţi, din cauză că reţin apă. Fructele, legumele și cerealele integrale ar trebui să suplinească dieta.

Conform dr. Mary Jane Minkin, de la Universitatea de Medicină Yale, femeile supraponderale pot minimiza simptomele menopauzei și pot reduce riscurile pe termen lung ale declinului hormonal, prin scăderea în greutate.

Femeile de peste 50 de ani trebuie să ia o cantitate mai mare de calciu, de la 1.000 de miligrame pe zi la 1.200, conform dr. Minkin. Pe lângă alimentele bogate în calciu, sunt recomandate și suplimentele de calciu, în fiecare zi, în doză mică.

De asemenea, sunt recomandate suplimentele cu ulei de pește, pentru persoanele care nu pot mânca două porţii de pește pe săptămână. Studiile preliminare sugerează că uleiul de pește poate ajuta în prevenirea cancerului de sân.

Soia conţine estrogeni și multe femei cred că aceasta poate crește riscul de cancer mamar, există însă puţine date care să sprijine ideea, iar majoritatea provin din studii despre doze mari de suplimente de soia, care pot stimula creșterea tumorilor sensibili la estrogeni, spune dr. Minkin. Produse precum tofu sau laptele de soia pot doar să ajute la ameliorarea bufeurilor.