5 superalimente pentru luna martie

384

Odată cu 1 martie norii par a se fi împrăştiat, deşi temperaturile rămân încă destul de scăzute. La fel ca şi vremea, martie este o lună de tranzit şi în ceea ce priveşte fructele şi legumele proaspete.

Cu toate astea, putem găsi pe rafurile supermarketurilor sau la piaţă anumite alimente pe care le putem include în dieta lunii martie. De exemplu, frunzele verzi, din aceeaşi familie cu varza sau broccoli, sunt bogate în potasiu, fibre şi vitamina A şi C şi conţin mai mult calciu decât alte legume verzi.

Prazul este extrem de sănătos pentru că face parte din familia cepei şi a usturoiului, iar doctorul Leo Galland scrie pentru Huffington Post că antioxidanţii din aceste două familii joacă un rol în prevenirea dezvoltării cancerului. Pentru un beneficiu maxim, suntem sfătuiţi să adăugăm două linguri de felii de praz, la dieta noastră zilnică.

Napii fac parte din aceeaşi super-familie cu broccoli. Sunt bogaţi în potasiu, fibre şi vitamina C şi conţin antioxidanţi în partea rădăcinoasă. Şi tulpina poate fi folosită şi conţine vitamina K, fier şi calciu, ca alte frunze verzi.

Ridichile sunt starul primăverii. Fac parte din aceeaşi familie cu varza şi sunt bogate în fibre, vitamina C, potasiu şi folaţi, iar ca un bonus, sunt bune la gust şi au conţinut foarte scăzut de calorii.

Anghinarele nu sunt foarte cunoscute în bucătăria românească, dar conform nutriţioniştilor ar trebui. Anghinarele sunt bogate în fier şi vitamine care se regăsesc în frunzele verzi, precum vitamina C şi K. De asemenea, fac parte din top 10 al alimentelor cele mai bogate în antioxidanţi, scrie Huffington Post.