7 alimente care nu trebuie să lipsească din dieta de toamnă

744

Toamna este sezonul virozelor respiratorii, când sistemul imunitar este pus la încercare pentru a ne proteja de răceli şi gripe. O dietă adecvată pentru această perioadă poate fi un ajutor de trebuie să lipsească din dieta lunii septembrie.

1. Merele au un conţinut bogat în fibre, scad nivelul de colesterol, şi sunt bogate în vitamine, mai ales vitamina C, recunoscută pentru capacitatea de a întări sistemul imunitar.

2. Ardeiul gras roşu are cel mai mare conţinut de vitamina C dintre toate soiurile de ardei, şi o doză mare de potasiu şi vitamina A. În plus, ardeiul roşu conţine licopen, o substanţă care luptă împotriva cancerului de prostată, mamar, de pancreas, intestinal, cervical, de col uterin şi de piele.

3. Perele sunt vedete ale acestui anotimp. Conţin vitamina C, menţin organismul hidratat şi oferă o senzaţie de saţietate pe termen lung, ceea ce le face favorite pentru persoanele la cură de slăbire.

4. Roşiile sunt o sursă extraordinară de fibre, vitamine şi minerale şi se numără printre puţinele legume care conţin licopen, ce apără organismul de o varietate de tipuri de cancer.

5. Grapefruitul conţine, în doar jumătate de fruct, 75% din doza zilnică de vitamina C, de care are nevoie organismul uman.

6. Castraveţii au un conţinut extrem de scăzut în calorii şi sunt printre cele mai hidratante legume, deoarece conţin 96% apă. Sunt o sursă bună de magneziu şi potasiu, nutrienţi esenţiali pentru sănătatea oaselor.

7. Afinele sunt alimentele cele mai recomandate pentru sănătatea mentală. Au un conţinut scăzut de calorii, dar sunt extrem de bogate în antioxidanţi, care scad colesterolul, riscul de diabet şi încetinesc declinul cognitiv.