8 obiceiuri sănătoase şi rapide

1563

În general, lumea crede că a avea obiceiuri sănătoase consumă mult timp, însă cele 8 obiceiuri prezentate de livescience.com durează doar 60 de secunde sau chiar mai puţin. Dr. Aditi Nerurkar, de la Beth Israel Deaconess Medical Center din Boston recomandă aceste obiceiuri sănătoase, care chiar dacă par neînsemnate, sunt mai bune decât nimic. 

1. Lasă-ţi pantofii la uşă! Acest obicei care provine din cultura japoneză, are avantajul că, în afară de faptul că menţine casa curată, evită intrarea mizeriei, substanţelor chimice şi alergenilor. În plus, marchează întoarcerea acasă după o zi de lucru, moment în care trebuie lăsat la o parte stresul zilei.

2. Periează/spală limba! În afară de perierea dinţilor, perierea limbii este, de asemenea, importantă, deoarece şi acest lucru contribuie la îndepărtarea bacteriilor, microbilor, dar şi a bacteriei care provoacă placa. O dată pe zi, cu un instrument special, acest obicei aduce beneficii sănătaţii bucale.

3. Strănută pe braţ! Atunci când nu ai un şerveţel la îndemână şi îţi vine să strănuţi, du braţul la gură. În felul acesta eviţi să duci mâna la gură, care poate fi murdară şi, de asemenea, eviţi să răspândești microbii în aer.

4. Bea apă diferit! Dacă a bea apă ţi se pare un lucru plictisitor, adaugă în pahar o felie de lămâie sau portocală, o frunză de mentă sau orice alt aliment sănătos care ar putea face ca paharul de apă să fie mai atrăgător.

5. Oferă odihnă ochilor tăi! Multă lume petrece nenumărate ore în faţa calculatorului, lucru care poate deriva în dureri de cap şi de ochi. Specialiştii din domeniul opiticii recomandă „regula 20-20-20″. Aceasta înseamnă că la fiecare 20 de minute pe care le petreci în faţa calculatorului, să faci 20 de secunde pauză, timp în care să te uiţi la ceva care se află la o distanţă de aproximativ 6 m (20 de picioare). Acest lucru va reduce oboseala ochilor.

6. Aplică-ţi cremă de protecţie solară tot anul! Un nou studiu sugerează că această cremă are un efect dublu: pe de-o parte previne semnele îmbătrânirii şi pe de altă parte reduce riscul de a suferi de cancer de piele. Cercetători australieni au descoperit că cei care foloseau o cremă de protecţie solară cu FPS 15 sau mai mult, frecvent, aveau mai puţine riduri şi pete decât cei care nu foloseau decât ocazional.

7. Introdu buretele de bucătărie în cuptorul cu microunde! În mod sigur, toată lumea crede că toaleta este locul cu cele mai multe bacterii din casă, însă studiile arată că primul în top este buretele de bucătărie. El este cel care înmagazinează tot felul de bacterii, microbi şi eventual şi mucegai. Pentru a evita acest lucru, asigură-te că este uscat şi apoi introdu-l timp de 30 de secunde în cuptorul cu microunde în fiecare seară sau pune-l în maşina de spălat vase.

8. Numără până la 10 (sau mai mult) când eşti nervos! Când eşti nervos, numără până la 10, sau chiar mai mult, respirând adânc după fiecare număr. În felul acesta, te vei calma, mintea îţi va fi distrasă de la problemă şi te vei distanţa din punct de vedere emoţional de persoana sau situaţia care te-a deranjat. Respiraţia este unul dintre cele mai importante instrumente pe care le avem şi cel mai uşor de accesat, care ajută la relaxarea sistemului nervos.

Alte obiceiuri sănătoase ar mai fi: saritul coardei pentru a proteja inima, poziţie dreaptă pentru a evita durerile de spate, zâmbitul şi râsul pentru a îmbunătăţi starea de spirit şi exprimarea recunoştinţei pentru diferite lucruri, pentru a dezvolta încrederea şi optimismul.