9 sfaturi pentru a reduce riscul unui atac cerebral

291

Iată câteva sfaturi simple, eficiente şi uşor de urmat pentru a reduce riscul de a suferi un atac cerebral, notează mirror.co.uk.

După cancer și bolile cardiovasculare, atacul cerebral este a treia cauză de mortalitate din lume. Din ce în ce mai multe persoane cu vârste sub 55 de ani suferă atacuri cerebrale. În aceste condiţii, mirror.co.uk oferă câteva sfaturi simple, eficiente şi uşor de urmat pentru a reduce riscul de a suferi un atac cerebral.

1. Renunţă la fumat! Unul dintre decesele cauzate de atacul cerebral și un sfert dintre atacurile cerebrale au o strânsă legătură cu fumatul, potrivit lui Joe Komer de la The Stroke Association.

2. Redu consumul de analgezice! Diclofenacul, ibuprofenul sau alte medicamente anti-inflamatorii măresc cu 40% riscul de a suferi un atac cerebral, potrivit studiului efectuat de Barts și London School of Medicine and Dentistry.

3. Mergi repede în fiecare zi! Nu este suficient să mergi mult, ci contează și cât de repede mergi; este mai importantă intensitatea decât durata, spun cercetătorii danezi. Conform studiilor, pentru cei care fac o plimbare zilnică într-un ritm rapid, riscul de a suferi un atac de cord sau cerebral li se reduce la jumătate. Cei care merg timp de o oră pe zi, într-un ritm lejer, au aceleași riscuri ca și cei care au o viaţă sedentară, susţin cercetătorii.

4. Renunţă la băuturile carbogazoase! Femeile care consumă zilnic o băutură carbogazoasă își dublează riscul de a suferi un atac cerebral, potrivit unui studiu realizat de oameni de știinţă de la Osaka University, Japonia. Ciudat este că aceste băuturi au un impact mult mai mic asupra bărbaţilor, spune un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition.

 

5. Consumă multe roșii! Un studiu finlandez relevă faptul că licopenul, unul dintre reprezentanţii carotenoizilor, prezent în roșii, este asociat cu un risc scăzut de a suferi un atac cerebral, mai concret, cu 55 de procente.

6. Dormi mai mult de 6 ore pe noapte! Cercetători de la University of Alabama, SUA, au arătat într-un studiu că mai puţin de 6 ore de somn pe noapte mărește riscul de a suferi un atac cerebral.

7. Nu consuma lactate grase! Consumul de produse lactate degresate poate reduce riscul de a suferi un atac cerebral cu 12 procente, potrivit unui studiu suedez.

8. Verifică-ţi tensiunea arterială! O tensiune arterială peste valorile normale mărește cu 80% riscul de a suferi un atac cerebral, relevă un studiu american în Neurology.

9. Fii optimist! Oamenii de știinţă de la Harvard University, USA, au descoperit că persoanele optimiste au cu 50% mai puţine riscuri de a suferi de boli cardiace.