6 obiceiuri care scad riscul de Alzheimer

3268

Boala Alzheimer este a doua cea mai temută boală după cancer printre europeni şi americani, conform unui sondaj realizat de Harvard School of Public Heath, ale cărui rezultate au fost prezentate la Conferinţa Internaţională a Asociaţiei pentru Alzheimer, la Paris, în iulie, anul trecut.

Circa 35,6 milioane de oameni sufereau de demenţă în 2010, potrivit unui raport făcut public de OMS. Organizaţia se așteaptă însă ca cifrele să se dubleze până în 2030 și chiar să se tripleze până în 2050, ajungând la 115,4 milioane. Boala Alzheimer este responsabilă pentru 70% dintre aceste cazuri.

Din fericire există destule studii care arată cum anume fiecare persoană poate lupta pentru prevenirea bolii, iar Huffington Post publică o listă cu 7 obiceiuri simple care pot asigura o stare bună de sănătate pentru anii de bătrâneţe.

  1. Activitate diversificată de zi cu zi. Un studiu recent publicat în revista Neurology a arătat că activităţile simple, cum ar fi gătitul, curăţenia şi spălatul vaselor, precum şi exerciţiile fizice, sunt asociate cu un risc scăzut de Alzheimer, chiar și în rândul persoanelor de 80 de ani și mai în vârstă. Cercetătorii au descoperit că oamenii care erau cel mai puţin activi în fiecare zi aveau de două ori mai multe șanse de a dezvolta boala Alzheimer.
  2. Două limbi străine. Cunoașterea a două limbi străine ar putea consolida capitalului intelectual și ar oferi protecţie împotriva demenţei, potrivit unui studiu recent publicat în revista Trends in Cognitive Sciences. Anticiparea de a vorbi la un moment dat una dintre cele două limbi forţează creierul să funcţioneze continuu şi ajută la evitarea unui conflict mental între limbi.
  3. Consumul de curcumină. Ultimele cercetări în domeniu sugerează că principalul compus din turmeric, o mirodenie folosită adesea în mâncare, numită curcumină, ar putea avea proprietăţi împotriva Alzheimer. The Telegraph a raportat despre un studiu care sugera că curcumina poate funcţiona prin reducerea cantităţii de oligomeri, care sunt formele precursoare ale plăcilor amiloide care se formează în creier, odată cu instalarea bolii.
  4. Puzzle-uri. Rezolvarea de puzzle-uri şi jocuri în fiecare zi ar putea îndepărta declinul mental, potrivit unui studiu publicat recent în revista BMC Medicine. Cercetătorii de la Universitatea din Erlangen au efectuat un studiu pe pacienţii cu demenţă din casele de bătrâni, pe care i-au pus să participe la jocuri precum bowling şi să rezolve puzzle-uri împreună. De asemenea, au făcut lucruri manuale cum ar fi grădinăritul. Cercetătorii au descoperit că toate aceste activităţi păreau să aibă acelaşi efect asupra funcţionării creierului participanţilor la studiu, în comparaţie cu tratamentul medicamentos tipic pentru demenţă.
  5. Mersul pe jos. Persoanele în vârstă care merg pe jos între şase și nouă kilometri pe săptămână au un risc înjumătăţit de a suferi de demenţă și alte probleme de funcţionare a creierului, conform unui studiu publicat în 2009, în Neurology.
  6. Consumul de acizi grași omega-3. Cercetătorii de la Columbia University Medical Center au constatat că o dietă bogată în acizi grași omega-3, găsiţi în produse precum peşte, nuci şi carne de pui, are legătură directă cu niveluri mai scăzute de proteine beta-amyloid, care sunt legate de boala Alzheimer.