Cinci activităţi care menţin creierul tânăr

1954

Pentru a preîntâmpina sau încetini deteriorarea capacităţii mintale după vârsta de 40 de ani, o echipă de specialişti din cadrul programului guvernamental Foresight, din Marea Britanie, a lansat un ghid cu câteva activităţi care ne ajută să ne păstrăm sănătatea mintală.

Ghidul poartă denumirea de „Raportul stării de bine şi al capitalului mintal şi recomandă ca fiecare dintre noi să desfăşoare zilnic cinci activităţi care ne menţin creierul în formă.

În primul rand, un beneficiu pentru sănătatea fizică şi psihică este alungarea singurătăţii. Specialiştii recomandă să ne petrecem cât mai mult timp în compania altor oameni şi, dacă timpul ne permite, să facem zilnic câte o vizită.

În al doilea rand, practicarea unui hobby precum sportul sau grădinăritul conduce la detensionarea organismului şi, implicit, la folosirea unor regiuni cerebrale pe care le folosim mai rar.

În al treilea rând, specialiştii recomandă să căutăm zilnic ceva frumos de admirat. Fie că folosim un aparat foto sau camera de la telefonul mobil,fie că notăm într-un carneţel lucrurile frumoase care ne-au determinat să ne oprim o clipă din goana zilnică, amintirile acestea ne vor fi de folos atunci când devenim deprimaţi sau cu o stimă de sine scăzută.

Un al patrulea obicei care ne menţine creierul tânăr este învăţarea unui lucru nou, precum o limbă străină sau cântatul la un instrument. De asemenea, ajutorarea prietenilor este o activitate care eliberează serotonină în creier şi contribuie la îmbunătăţirea stării de spirit, arată cercetătorii de la Foresight.