Cum reduci nivelul colesterolului fără pastile

842

În exces, colesterolul poate cauza grave probleme cardiace, precum un infarct sau un accident vascular cerebral. Iată câteva metode prin care îţi poţi reduce nivelul colesterolului în mod natural.

Dieta joacă un rol important în diminuarea nivelului colesterolului. În acest sens, experţii de la Mayo Clinic recomandă introducerea alimentelor bogate în fibre în planul alimentar zilnic. Nivelul colesterolului total și al „colesterolului rău" (LDL) poate fi redus consumând cel puţin 5-10 grame de fibre solubile în fiecare zi. Orzul, ovăzul, fasolea kidney, perele, prunele sau merele sunt doar câteva din alimentele recomandate pentru conţinutul lor valoros de fibre solubile.

Fructele oleaginoase nesărate și neîndulcite contribuie, de asemenea, la reducerea nivelului colesterolului. Doar 42,5 grame de oleaginoase consumate zilnic te pot feri de dezvoltarea afecţiunilor cardiovasculare cronice, subliniază experţii de la Mayo Clinic.

Aceste produse se găsesc într-o gamă variată, care include nucile, alunele de pădure, migdalele, nucile pecan sau fisticul. Rezultatele unui studiu recent arătau beneficiile acestor alimente pentru sănătatea inimii. Astfel, persoanele care au consumat în fiecare zi nuci și-au diminuat riscul de a suferi de boli de inimă cu 29%. În plus, acest obicei alimentar a contribuit și la reducerea riscului de apariţie a cancerului sau a afecţiunilor respiratorii.

Lista alimentelor benefice în micșorarea nivelului colesterolului poate fi completată de uleiurile vegetale (șofrănel, măsline, canola), vinete, soia, pește gras, bogat în acizi omega-3 și fructe (citrice, struguri, căpșuni), scriu experţii de la Harvard.

Activitatea fizică este, de asemenea, importantă în reducerea colesterolului, atrage atenţia dr. Manny Alvarez, într-un articol pentru Fox News. Pe lângă faptul că sportul aduce beneficii sănătăţii inimii, contribuie totodată la scăderea în greutate, factor ce poate influenţa nivelul colesterolului. Persoanele care se luptă cu problema kilogramelor în plus își pot micșora semnificativ nivelul de colesterol din organism odată ce dau jos 5-10% din totalul greutăţii, scriu experţii de la Mayo Clinic. Dacă nu există alte interdicţii medicale, ei recomandă dedicarea a 30 de minute pe zi pentru a face mișcare.

Nu în ultimul rând, renunţarea la obiceiurile nocive, precum fumatul și consumul excesiv de alcool influenţează major nivelul colesterolului din organism. Beneficiile renunţării la fumat apar în numai 20 de minute de la stingerea ultimei ţigări, punctează experţii Mayo Clinic. Acestea se traduc printr-o scădere a tensiunii arteriale. După numai o zi fără tutun, este diminuat și riscul experimentării unui infarct. De asemenea, consumarea cu moderaţie a băuturilor și produselor care conţin alcool ajută la protejarea sănătăţii cardiovasculare.

În unele cazuri, urmarea unui tratament medicamentos prescris de medicul specialist este esenţial în reducerea colesterolului, însă la fel de important este ca acesta să fie însoţit de un stil de viaţă sănătos, adaugă specialiștii.