Două mese pe zi pentru a slăbi

1266

A mânca doar de două ori pe zi este o metodă mai eficientă de a slăbi decât a lua 6 mese mai mici pe parcursul întregii zile, potrivit unui nou studiu.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care luau un mic dejun bogat şi o masă de prânz bogată slăbeau mai mult decât cei care luau şase mese mici (cu acelaşi număr de calorii) pe parcursul întregii zile, notează relevantmagazine.com.

Timp de 12 săptămâni, persoane care sufereau de diabet de tip 2 şi care au mâncat doar micul dejun şi masa de prânz au înregistrat un indice de masă corporală cu 1,23 puncte mai mic, în timp ce persoanele care au luat 6 mese mici, au înregistrat un indice de masă corporală cu 0,82 puncte mai mic.

Acest studiu le contrazice pe cele care susţineau că pentru a pierde în greutate este recomandat a mânca puţin şi des. Însă Hana Kahleova, cercetătoare de la Institute for Clinical and Experimental Medicine, din Praga, Republica Cehă, declara că rezultatele acestui studiu se armonizează cu proverbul „Mănâncă la micul dejun ca un rege, la prânz ca un prinţ şi seara ca un cerşetor".

Indicele de masă corporală (IMC) este un raport bazat pe greutatea şi înălţimea fiecărei persoane. Un IMC mai mare de 30 indică faptul că acea persoană suferă de obezitate, iar obezitatea creşte riscul de a suferi de diabet de tip 2.

Studiul subliniază că importante sunt atât numărul şi frecvenţa meselor, cât şi orarul lor: a lua micul dejun între orele 6 a.m. şi 10 a.m. şi masa de prânz între 12 p.m. şi 4 p.m. are cele mai bune rezultate. De asemenea, a lua doar micul dejun şi masa de prânz este mult mai indicat decât a lua masa de prânz şi cina, deoarece grăsimile se depun mai repede şi în cantităţi mai mari după-amiaza şi seara. În plus, două mese pe zi contribuie la o scădere a nivelului de grăsime la ficat şi o sensibilitate mai mare la insulină.