Studiu: Efectele avertizărilor grafice de pe pachetele de ţigări

5

Fotografiile înspăimântătoare de pe pachetele de ţigări ajută fumătorii să reţină avertizările, arată un studiu efectuat de cercetători americani şi publicat în American Journal of Preventive Medicine.

Studiul, efectuat pe 200 de fumători a relevat că 83% dintre ei au fost capabili să reţină avertismentul, dacă acesta era însoţit şi de o imagine. Pin comparaţie, atunci când avertizarea era doar sub formă scrisă, numai 50% din respondenţi au reţinut mesajul ei.

Autorii studiului au putut să evalueze impactul imaginii şi printr-o tehnică de monitorizare a direcţiei de privire a participanţilor la experiment. Cercetătorii au evidenţiat şi cu această ocazie importanţa fotografiilor.

Potrivit BBC, companiile producătoare de tutun din Statele Unite au contestat decizia oficialilor de sănătate de a introduce obligativitatea afişării de imagini grafice pe pachetele de ţigări, începând din septembrie anul acesta.