Nu tot ce n-are zahăr e bun, nu tot ce are grăsime e rău (video)

448

Alimentele fără zahăr nu sunt calea cea mai sigură pentru a avea o siluetă de invidiat. Aceasta fiindcă, deşi nu conţin zaharuri rafinate, alimentele fără zahăr conţin, în schimb, îndulcitori artificiali, care nu sunt cu nimic mai buni pentru sănătate.

De fapt, sunt mai răi, scrie Keri Glassman, editorialist la US News. Îndulcitorii artificiali nu au caloriile pe care le au zaharurile naturale, însă sunt şi de 100 de ori mai dulci, ceea ce păcăleşte organismul. După ingerarea unui aliment dulce, organismul se aşteaptă şi la un aport proporţional de calorii. Atunci când acesta nu se realizează (ca atunci când consumăm îndulciori artificiali), organismul nostru va căuta caloriile mai târziu, „cum ar fi în pofta aceea de cereale, la miezul nopţii", scrie Glassman. De aceea, este mai benefic consumul de zaharuri naturale, însă în cantităţi echilibrate.

Editorialista sfătuieşte şi cu privire la grăsimile ascunse, cum sunt cele din sosurile pentru salate. „Rezistă ispitei de a cumpăra sosuri fără grăsime," spune Glassman, „fiindcă acestea conţin zahăr în loc de grăsime, iar zahărul se va transforma oricum în depozit de grăsime după ce îl consumi". Nu toate grăsimile sunt însă rele, mai scrie Glassman, recomandând consumul de grăsimi monosaturate şi acizi graşi omega-3.