Leacul pentru epilepsie ar putea deveni realitate

Epilepsia care nu răspunde la tratamentul medicamentos ar putea fi tratată cu ajutorul unui transplant de celule speciale în creier, a arătat un studiu efectuat pe cobai de cercetători de la Universitatea din California San Francisco (UCSF), notează Science Daily.

Cu ajutorul unui singur transplant de celule ganglionare mediale proeminente (medial ganglionic eminence MGE), oamenii de ştiinţă au reuşit să ţină sub control crizele de epilepsie ale şoarecilor de laborator.

Coordonatorul echipei de cercetare, dr. Scott C. Baraban, care deţine catedra de neuroştiinţe de la USCF, susţine că tratamentul medicamentos nu are valoare terapeutică în cazul multor tipuri de epilepsie. El este de părere că acest nou tratament poate ajuta la controlarea convulsiilor provocate de afecţiune, dar şi la salvarea deficitelor cognitive în cazul pacienţilor, citează aceeaşi sursă.

Descoperirea alimentează speranţa oamenilor de ştiinţă pentru realizarea unui leac similar ce ar putea avea rezultate pozitive şi în tratarea formelor grave de epilepsie la oameni.