Alimente care ajută să îţi controlezi pofta de mâncare

2260

Dacă ai impresia că oricât ai mânca parcă tot nu reuşeşti să îţi potoleşti foamea, atunci află ce alimente ai putea introduce în dieta ta pentru a reuşi să îşi controlezi apetitul.

  1. Ovăzul – nu numai că îţi oferă senzaţia de saţietate, dar consumând două porţii de ovăz îţi poţi reduce colesterolul LDL cu 5 procente în numai şase săptămâni, subliniază Prevention.
  2. Supele – sunt o variantă delicioasă şi sănătoasă pentru a-ţi potoli foamea, mai ales dacă le alegi pe cele sărace în calorii. Dr. Barbara Rolls, autoarea cărţii Programul de control al greutăţii Volumetrics (The Volumetrics Weight-Control Program) sfătuieşte să adaugi în acestea atât legume, dar şi surse bogate de proteine precum boabe de fasole, pui sau peşte, notează Web MD.
  3. Smoothies – acele băuturi răcoritoare şi savuroase din fructe şi iaurt sărac în grăsimi sunt o excelentă sursă de proteine, fibre şi calciu, numai bune pentru a însoţi micul dejun sau ca o gustare între mese.
  4. Salatele – poate că o salată simplă, cu puţin oţet peste legume, nu pare o alegere întocmai săţioasă, dar dacă adaugi brânză sau caşcaval şi un sos proaspăt, sărac în grăsimi, o poţi transforma într-un fel de mâncare care îţi poate linişti o bună bucată de vreme apetitul, sugerează dr. Althea Yanecosky, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Americane de Dietă, pentru Web MD.
  5. Peştele – proteinele conţinute de peşte fac din acesta o variantă mult mai săţioasă decât puiul sau vita, notează dr. Rolls.
  6. Laptele de soia – este bogat atât în fibre, cât şi în proteine, susţine dr. Anne Katherinne, psihoterapeut şi autoarea cărţii Cum faci aproape orice dietă să funcţioneze: Repară poftele de mâncare dezordonate şi pierde în greutate (How to Make Almost Any Diet Work: Repair Your Disordered Appetite and Lose Weight), pentru My Lifetime.
  7. Tofu – o altă sursă plină de proteine şi fibre a micşorat cantitatea de alimente consumate la masa principală în cazul femeilor care au mâncat acest produs ca aperitiv, spre deosebire de cele care au mâncat ca gustare înainte de masă carne de pui, a arătat un studiu realizat de Universitatea de Stat Louisiana. Dr. Katherine atrage însă atenţia că tofu nu trebuie consumat alături de alimente bogate în zahăr sau amidon, deoarece acest lucru poate stimula creşterea secreţiei de dopamină, care te va determina să mănânci mai mult.