Ce să NU mănânci când ai o inflamaţie

751

Deşi poate fi un proces dureros, inflamaţia este răspunsul sănătos al corpului atunci când există o rană sau infecţie. Concentrarea sângelui în acea zonă asigură transportul celulelor sistemului imunitar împreună cu nutrienţi cheie pentru vindecare.

Dar un deget roşu şi umflat este altceva decât o stare de inflamaţie cronică, care este periculoasă, deoarece producerea constantă a celulelor sistemului imunitar poate duce la cancer, boli de inimă, artrită, Alzheimer, printre alte probleme.

Cauzele inflamaţiei cronice pot varia de la o persoană la alta şi includ obezitatea, stresul continuu şi chiar aerul poluat, conform Women's Health. Stilul de viaţă joacă şi el un rol negativ aici, prin sedentarism, fumat sau lipsa somnului. De asemenea, alegerile culinare pot afecta inflamaţia. „Există alimente care pot exagera inflamaţia, din cauză că ele însele sunt iritante", spune Julie Daniluk, autoarea cărţii „Meals That Heal Inflammation". Huffington Post a alcătuit o listă cu sugestii de alimente pe care ar trebui să le evităm când avem o inflamaţie.

Grăsimile trans, care se găsesc în majoritatea alimentelor procesate de la supermarket, pot induce inflamaţia prin vătămarea celulelor din endoteliul vascular. Zahărul este un alt factor negativ, consumul lui în exces alertând organismul să trimită mai multe citokine, care au rolul de a tramsmite informaţii între leucocite, celulele sistemului imunitar.

Pastele şi pâinea albă se transformă repede în zahăr, motiv pentru care ar trebui evitate. Alcoolul este în mod natural un element iritant pentru organism, iar atunci când se consumă prea mult ajută bacteriile să treacă mai uşor prin peretele intestinului, în organism. De asemenea, atunci când este metabolizat se transformă imediat în zahăr. Acizii graşi omega 6, grăsimile animale, laptele nedegresat şi chiar glutenul sunt şi ei pe lista de evitat.