Copiii rămân ţinta restaurantelor fast-food

29

Copiii rămân ţinta predilectă a restaurantelor fast-food. În ciuda promisiunilor făcute, producătorii și comercianţii de fast-food nu demonstrează decât o intensificare a eforturilor de marketing către preșcolari, copii și tineri. 

Rezultatele unui studiu realizat de Universitatea Yale având ca subiect relaţia între restaurante fast-food și copii, de la preșcolari la adolescenţi, sunt complet nefavorabile marilor companii de profil.

Copiii sunt expuși la „o cantitate uriașă de reclame fast-food care îi vizează de la vârsta de doi ani”, afirmă Jennifer Harris, conducătoarea echipei de cercetători. „În ciuda faptului că promit îmbunătăţirea metodelor de marketing, companiile fast-food își intensifică eforturile în targetarea copiilor”, concluzionează Harris.

În urma studiului cercetătorii au solicitat autorităţilor declararea copiilor ca grup protejat în faţa producătorilor și comercianţilor. Ei au cerut de asemenea oprirea eforturilor de marketing care au ca ţintă copiii și care doar alimentează obezitatea unei generaţii. The U.S. Centers for Disease Control and Prevention susţine că obezitatea la copii este de 15%, iar în unele state chiar peste 30%.

Anul trecut industria a cheltuit 4.2 miliarde de dolari în campanii publicitare. Preșcolarii văd astăzi cu 21% mai multe reclame la mâncare decât vedeau în 2003. Copiii mai mari văd cu 34% mai mult faţă de 2003.

Proiectul echipei de cercetători din cadrul Rudd Center for Policy& Obesity s-a extins timp de un an de zile, perioadă în care au fost monitorizate 12 lanţuri de restaurante fast-food. S-au verificat valorile nutriţionale ale produselor, caloriile, grăsimile, zahărul și sarea din meniurile pentru copii, dar și produsele comandate de copii și tineri. Raportul e disponibil la www.fastfoodmarketing.org.