Miturile din jurul dietelor vegetariene

404

Pentru unele persoane, alimentaţia vegetariană face parte din stilul lor de viaţă, însă alţii nu pot concepe ca dieta să nu includă produse din lapte, carne sau ouă. Acest lucru ar putea fi explicat și de o serie de mituri care se învârt în jurul acestor diete.

Dietele vegetariene sunt sărace în proteine

Necesarul de proteine zilnic poate fi procurat și din alte surse, nu numai din produsele din carne. Dr. Eric Sharer, de la Academia de Nutriţie și Dietă, recomandă câteva surse valoroase de proteine, precum lintea, seminţele, fasolea, nucile sau migdalele, scrie Health. Alte alimente esenţiale pentru a-ţi asigura aportul de proteine sunt quinoa, tofu, laptele obţinut din soia, orezul sau migdalele sau mazărea.

Dietele vegetariene nu sunt săţioase

Acest lucru nu se poate întâmplă decât dacă nu ai grijă să consumi suficiente fibre, proteine și grăsimi, explică dr. Drew Ramsey de la Universitatea Columbia. În momentele în care simţi că te cuprinde senzaţia de foame, ai la dispoziţie mai multe alternative vegetariene pentru a-ţi controla apetitul: de la supe în care nu trebuie să adaugi carne până la smoothies din fructe și lapte vegetal sau salate care conţin alimente bogate în proteine.

Vegetarienii sunt mai puţin energici

Vitamina B12 și fierul sunt două elemente esenţiale pentru a-ţi asigura nivelul de energie și, într-adevăr, aceste se găsesc preponderent în produsele din carne, în lapte și în ouă. Însă pot fi regăsite și în fructe şi vegetale. De exemplu, fierul se poate fi procurat din caise, piersici, verdeţurile cu frunzele verde-închis sau în cerealele integrale. De asemenea, alte surse care îţi pot reda energia sunt fructele (de exemplu, merele sau citricele), migdalele, cartofii dulci, orezul brun, mierea sau nucile.

Dietele vegane nu sunt recomandate femeilor însărcinate sau celor care alăptează

Experţii de la Centrul Medical al Universităţii Rochester susţin că dietele vegetariene pot asigura necesarul nutritiv al femeilor însărcinate sau al mamelor care alăptează bebelușul. Ei atrag însă atenţia că în aceste cazuri, alimentele consumate trebuie alese cu mare grijă, împreună cu un medic specialist. Dr. Reed Mangels, de la Grupul pentru Resurse Vegetariene, sfătuiește viitoarele mame să includă în meniul zilnic produse precum fructele uscate, soia sau nuci, scrie Health.

Pe de altă parte, experţii de la Universitatea Rochester atrag atenţia asupra faptului că nu întotdeauna dietele vegetariene sunt sănătoase. De exemplu, deși cartofii fac parte dintr-un astfel de regim vegetarian, consumarea lor după ce au fost prăjiţi în ulei reprezintă o alegere alimentară nesănătoasă.

Totodată, ei atrag atenţia cu privire la importanţa asigurării unui nivel optim de vitamina B12 și calciu în cazul vegetarienilor. Nu în ultimul rând, deși adoptarea unui regim alimentar vegan contribuie la reducerea riscului dezvoltării bolilor cardiovasculare, trebuie luată în calcul și influenţa factorilor genetici care influenţează dezvoltarea problemelor de inimă și creșterea colesterolului.