Trei greşeli pe care le fac vegetarienii

1391

Atât consumul de alimente nesănătoase cât şi consumul celor sănătoase în cantităţi greşite sau combinaţii nepotrivite pot avea efecte nedorite asupra organismului şi stării de sănătate.

Astfel, beneficiile pentru sănătate oferite de un stil de viaţă vegetarian sunt de necontestat. Însă şi vegetarienii pot face greşeli, iar site-ul Huffington Post a realizat un top al celor mai frecvente.

Prima greşeală este informarea din surse greşite. Ignorarea pasului anterior alegerii unei diete vegetariene, anume planificarea, poate duce cu uşurinţă la un deficit de vitamine. Pentru a evita să cădeţi în această capcană, este bine să consultaţi un medic sau un nutriţionist care vă poate oferi informaţiile necesare.

A doua greşeală este o planificare săracă a dietei, care presupune aceleaşi alimente zilnic. Aceasta conduce la o dietă săracă în vitamine esenţiale, minerale şi grăsimi sănătoase. Oricine ştie că are o dietă monotonă trebuie să încerce să diversifice sursele de proteine (nuci, seminţe, legume, tofu), de calciu (varză, broccoli), de fier (din legume uscate, linte, soia), de vitamina B12 (cereale, lapte de soia) şi de vitamina D de la soare şi din multe fructe.

A treia greşeală este convingerea că dieta vegetariană te face imun la bolile alimentare, precum toxiinfecţiile alimentare. Însă plantele nu elimină expunerea la bacterii şi un număr însemnat de toxiinfecţiii alimentare sunt determinate de consumul de plante. Pentru a preveni aceste afecţiuni, cel care începe o dietă vegetariană trebuie să verifice dacă este alergic la vreun produs vegetal şi să aibă grijă la păstrarea şi prepararea alimentelor.