Pentru o sănătate optimă nu este suficient mersul pe jos

2000

Mersul pe jos nu este suficient pentru întreţinerea sănătăţii, au arătat cercetătorii într-un raport al Public Health England (PHE), în care se subliniază de asemenea discrepanţa majoră dintre exerciţiile fizice pe care trebuie să le facă oamenii și ceea ce fac în realitate.

Așadar, cei care cred că făcând 10.000 de pași zilnic sau mergând pe jos o staţie de autobuz fac suficient pentru sănătatea lor se înșală. Exerciţiile aerobice, cum ar fi mersul pe jos sau grădinăritul, sunt de asemenea bune pentru inimă și îmbunătăţesc circulaţia. Pentru eficienţă este important ca fiecare sesiune de activităţi fizice să dureze cel puţin 10 minute pe zi.

Revista PHE a subliniat că exerciţiile de tonifiere a mușchilor și de întărire a oaselor sunt de asemenea vitale pentru sănătate și pentru bunăstarea viitoare. Cu toate acestea, ele sunt cel mai adesea neglijate. Exerciţiile care antrenează atât braţele, cât și picioarele întăresc mușchii și ajută la menţinerea echilibrului.

La adulţii în vârstă, masa musculară slabă crește cu 76% riscul de pierdere a echilibrului și de cădere. Iar bătrânii care au căzut o dată prezintă de trei ori mai multe riscuri să cadă din nou. Tonifierea și echilibrul nu numai că ajută la prevenirea căderilor, dar ajută la îmbunătăţirea stării de spirit, a calităţii somnului, la creșterea nivelului de energie și la reducerea riscului de deces prematur.

„Astfel, nu îmbătrânirea provoacă o scădere a capacităţii de a depune efort fizic sau de a face sport, ci, mai degrabă, lipsa activităţii fizice determină îmbătrânirea”, se arată într-o analiza The Guardian.

Cele mai mari îmbunătăţiri ale stării de sănătate s-au observat atunci când persoane cu un stil de viaţă sedentar devin active fizic. Programele de promovare a sănătăţii și a activităţii fizice ar trebui să vizeze persoanele de toate vârstele, deoarece riscul bolilor cronice începe în copilărie și crește odată cu vârsta, se arată într-un alt studiu publicat în jurnalul Canadian Medical Association.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii și alte organizaţii de sănătate recomandă două zile pe săptămână de „activitate intensivă de tonifiere a mușchilor”, care include exerciţii ce trebuie grupate în seturi si repetate, trei seturi a opt până la zece repetări fiind un început bun.

Pentru o mai bună înţelegere a tipurilor de exerciţii fizice, Serviciul Naţional de Sănătate al Angliei a întocmit o listă cu activităţile fizice moderate”, cum ar fi mersul pe jos, și „intense”, ca de exemplu alergarea.

La nivel global au fost înregistrate peste 57 de milioane de decese în 2008, iar aproape 1 din 10 decese este cauzat de lipsa activităţii fizice, se arată într-un studiu publicat de jurnalul The Lancet.

În România, doar 1 din 5 români practică sport în mod regulat, iar la fiecare 30 de minute o persoană face infarct miocardic, printre factorii favorizanţi fiind sedentarismul, obezitatea și fumatul.