Șase aliaţi în protejarea memoriei

728

Se ştie că problemele de memorie pot apărea chiar în jurul vârstei de 20 de ani, de aceea Danielle Braff, editor specializat în lifestyle al publicaţiei Health Magazine, a realizat un plan.

Acesta este compus din 6 elemente care ne ajutăm să prevenim aceste probleme, notează descopera.ro.

– Pâinea sau cerealele integrale la micul-dejun: celulele cerebrale au nevoie de carbohidraţi care, transformaţi în glucoză, ajută corpul să funcţioneze corect. Cercetătorii de la Universitatea Tufts din Statele Unite au constatat că persoanele care consumă carbohidraţi au o memorie mai bună decât cele care i-au eliminat din alimentaţia lor. De asemenea, cerealele integrale sunt recomandate pentru micul-dejun, pentru că, digerându-se mai lent, eliberează o cantitate constantă de glucoză.

– Exerciţiile fizice: acestea sporesc fluxul sangvin din craniu, aducând mai mult oxigen şi glucoză pentru creier. Un studiu publicat în revista Neurobiology of Learning and Memory a demonstrat că, după o şedinţă de exerciţii fizice, persoanele respective au o memorie mult mai bună decât cele care nu au activitate fizică.

– Un tip de litere diferit pentru e-mail-uri: folosind un font diferit, mai greu de descifrat, centrul de procesare din creier lucrează mai intens, iar memoria este stimulată, producând îmbunătăţiri pe termen lung, după cum constată un studiu publicat în revista Cognition.

– Căutări pe internet: căutarea pe internet timp de o oră stimulează lobul central frontal care controlează memoria pe termen scurt şi activează circuitele neuronale, arată un studiu realizat la Universitatea din Los Angeles.

– Concentraţi-vă privirea într-un loc fix: privind cu atenţie un loc şi mişcând ochii de la stânga spre dreapta şi invers, memoria se va îmbunătăţi, potrivit cercetătorilor de la Universitatea Metropolitan din Manchester.

– Folosiţi aţa dentară: folosind aţa dentară, evităm inflamarea gingiilor şi, prin urmare, intrarea bacteriilor în fluxul sangvin. Dacă aceste bacterii ar intra în fluxul sangvin, ar putea apărea inflamaţii şi în alte părţi ale corpului, chiar şi în creier, ducând la disfuncţii cognitive.