Studiu: 7 obiceiuri ale celor care slăbesc şi îşi menţin greutatea

1692

Un studiu realizat de cercetătorii americani şi publicat în numărul din aprilie al American College of Sports Medicine Health & Fitness Journal concluzionează că oamenii care au urmat diete şi nu s-au îngrăşat din nou şi-au format obiceiuri care le permit să îşi păstreze o greutate normală.

Un studiu realizat de cercetătorii americani şi publicat în numărul din aprilie al American College of Sports Medicine Health & Fitness Journal concluzionează că oamenii care au urmat diete şi nu s-au îngrăşat din nou şi-au format obiceiuri care le permit să îşi păstreze o greutate normală.

Profesorul J. Graham Thomas, autorul studiului, a analizat situaţiile a 6.000 de adulţi, care slăbiseră 13 kilograme sau mai mult şi au reuşit să-şi păstreze greutatea în decurs de un an sau mai mult.

În articol, Thomas scrie în articol că succesul dietelor de slăbire a ţinut cont de 7 obiceiuri care au garantat succesul dietei, atât în ceea ce priveşte slăbirea propriu-zisă, cât şi eficienţa ei în timp. În opinia cercetătorului, aceste 7 obiceiuri sunt următoarele:

  1. Renunţă la „caloriile goale”. Caloriile goale este o expresie care face referire la alimentele bogate în calorii, dar sărace în elemente nutritive şi cărora le lipsesc micro-nutrienţii esenţiali organismului (vitamine, minerale, antioxidanti, fibre). Alimentele care au calorii goale sunt dulciurile şi produsele de patiserie.
  2. Respectă un program de exerciţii fizice. Un program care să dea rezultate include activităţi de intensitate medie, care să dureze 30-40 de minute pe zi, de 3-4 ori pe săptămână. Dacă un abonament la o sală de sport este un efort financiar prea mare, o plimbare în pas vioi, o plimbare cu bicicleta sau un program de exerciţii urmărite pe un DVD pot fi activităţi la fel de eficiente.
  3. Ţine dieta sau fă exerciţii fizice împreună cu un prieten. Aceasta îţi va oferi o motivaţie în plus pentru a continua dieta şi te va ajuta să treci mai uşor peste momentele în care nu vrei să faci sport.
  4. Mănâncă micul dejun în fiecare dimineaţă. Alimentele incluse în dietă nu trebuie să aibă mai mult de 30% grăsime şi să fie consistente (cu valoare energetică ridicată), astfel încât să nu privaţi organismul de vitamine şi minerale. Alimentele consistente sunt cerealele, rădăcinoasele şi leguminoasele.
  5. Evită pe cât posibil să mănânci atunci când eşti stresat (mâncatul emoţional).
  6. Cântăreşte-te o dată pe săptămână şi obişnuieşte-te să citeşti eticheta produselor pe care le cumperi pentru a monitoriza numărul zilnic de calorii din dieta ta.
  7. Limitează-ţi numărul de ore pe care le petreci acasă în faţa televizorului sau computerului. Într-o săptămână, cercetătorii sfătuiesc persoanele care vor să nu se îngraşe să petreacă nu mai mult de 10 ore în faţa televizorului.