Burberry revizuiește politica de ardere a lucrurilor care rămân pe stoc

262

Cu doar două luni în urmă, opinia publică a fost scandalizată de rapoartele conform cărora casa de modă de lux Burberry își distruge propriile produse rămase nevândute, pentru a nu devaloriza brandul prin scoaterea lor la reduceri. În urma scandalului iscat, reprezentanţii companiei au anunţat că vor pune punct acestei practici imediat.

Burberry este cel mai vândut brand de lux englezesc. Într-un raport intern din luna iulie apărea faptul că anul trecut s-a dispus incendierea a produse cosmetice și articole vestimentare în valoare de 37 de milioane de dolari. Politicieni, critici și ecologiști au luat compania în vizor. „În ciuda preţurilor exagerate la haine, Burberry arată că nu are respect pentru propriile produse și pentru munca grea și resursele consumate în a le realiza”, au declarat atunci reprezentanţii Greenpeace.

Având în vedere că în ultimii ani Burberry s-a axat pe atragerea publicului tânăr, prin campanii cu cele mai „cool” modele ale momentului, care adună cele mai impresionante numere de următori pe reţelele de socializare, raportul a șifonat imaginea companiei întrucât tinerii din ziua de azi sunt consumatori care ţin la principii etice și de respectare a mediului, scrie NY Times. „Luxul modern înseamnă să fii responsabil social și faţă de mediu”, a conchis și Maco Gobbetti, directorul companiei.

Compania urmează deja un plan cincinal dezvoltat pentru perioada 2017-2020, o „agendă a responsabilizării”. Aceasta prevede acţiuni precum încheierea unui parteneriat cu fundaţia Ellen MacArthur, care lucrează pentru scăderea cantităţii de deșeuri generate de industria modei, încheierea unui alt parteneriat cu firma Elvis & Kresse, care va ajuta la transformarea a 120 de tone de resturi de piele în produse noi și chiar stabilirea unui grup de cercetare în cadrul Colegiului Regal din Londra pentru inventarea de materiale sustenabile. Renunţarea la obiceiul de distrugere a stocurilor nevândute „se suprapune peste eforturile pe care deja le facem pentru a ne responsabiliza ca și companie”, au spus reprezentanţii companiei.

Problema este însă larg răspândită în industrie, spun voci din interior. Richemont, de exemplu, compania elveţiană care deţine brandurile Cartier și Montblanc, a recunoscut că în ultimii doi ani a distrus ceasuri în valoare de 582 de milioane de dolari, pe care le-a cumpărat înapoi de la retailerii care au rămas cu ele pe stoc, pentru a evita comercializarea lor la reduceri. Și nu este singura. Degete acuzatoare se îndreaptă inclusiv către branduri care nu sunt de lux, precum H&M și Nike. Pentru mai multe detalii pe acest subiect citiţi și articolul Culmea modei: Haine aruncate în foc ca să nu își piardă valoarea.