Obiceiuri nesănătoase care îţi afectează somnul

669

De calitatea orelor de dormit depind atât sănătatea noastră, cât şi productivitatea de-a lungul zilei. Dacă ai observat că te trezeşti mai obosit decât te-ai culcat, vezi dacă nu faci şi tu câteva greşeli legate de ritualul de dinainte şi din timpul somnului.

Iată câteva din obiceiurile nocive pe care le avem şi care pot dăuna calităţii somnului, notate de Huffington Post:

O masă bogată în proteine nu e o alegere potrivită pentru cină, pentru că, proteinele sunt digerate de organism mult mai greu. Aşa cum explică dr. Kelly Glazer Baron, „corpul tău nu este construit să digere alimentele atunci când doarme".

Mulţi dintre noi apăsăm butonul de Snooze al ceasului deşteptător pentru a mai moţăi 5 sau 10 minute sub plapumă, dar acest obicei ne face mai mult rău decât bine. Amânarea trezitului nu adaugă valoare somnului, spune dr. Matthew Mingrone, directorul fizician de la EOS Sleep Centers din California. În schimb, acest obicei conduce la perturbarea ciclurilor care alcătuiesc fazele somnului.

Dr. Mingrone atrage atenţia şi asupra dormitului în acelaşi pat cu animalele de companie. Blana lor poate conţine particule de praf sau polen care îţi pot provoca reacţii alergice.

De asemenea, apelarea la somnifere nu este o idee bună. Consumarea unor astfel de pastile poate da dependenţă şi ar putea chiar să constituie un factor de risc pentru sănătatea ta. În plus, dacă ai o problemă cu insomniile, somniferele nu o tratează, ci doar o maschează.

Lista greşelilor pe care le comitem şi care nu ne lasă să avem un somn odihnitor nu se opreşte aici. Publicaţia adaugă pe lista aceasta consumul de băuturi alcoolice sau pe bază de cofeină înainte de culcare, alimentarea stresului cu privire la dormit prin faptul că rămânem în pat chiar dacă nu putem adormi, somnul prelungit din zilele de weekend sau privitul la televizor din pat, folosirea tabletelor, telefoanelor mobile înainte de culcare şi chiar dormitul cu o sursă de lumină în funcţiune.