Exerciţiile fizice te feresc de depresie

451

Activitatea fizică ajută la prevenirea apariţiei depresiei mai târziu în viaţă, susţin cercetătorii canadieni, citaţi de NBC News.

Dintre cele 30 de studii analizate de experţii de la Universitatea din Toronto, 25 sugerau faptul că activitatea fizică diminuează riscul apariţiei depresiei. Chiar și alocarea unui interval scurt de timp, de până la jumătate de oră zilnic, dedicat unei activităţi fizice moderate, precum o plimbare sau grădinărit, poate fi benefică în acest sens. În schimb, persoanele care acordă foarte puţin timp unui program de sport, ori nu practică nici un fel de activitate fizică, sunt expuse pericolului de a fi diagnosticate mai târziu cu această afecţiune.

Coautorul studiului, George Mammen subliniază că de regulă asociem sportul cu greutatea sau cu aspectul. Efectele benefice ale activităţii fizice se răsfrâng însă și asupra sănătăţii mentale, contribuind la menţinerea acesteia odată cu trecerea timpului, punctează expertul. „Sunt activ, așa că nu am fost surprins să descopăr acest lucru, dar 25 din 30 de studii au arătat un efect semnificativ, iar acest lucru a fost neașteptat", a declarat Mammen.

Recomandările zilnice făcute de experţii de la Centrul pentru Prevenirea și Controlarea Bolilor propun dedicarea a două ore și jumătate în fiecare săptămână pentru efectuarea de exerciţii fizice de intensitate medie, precum plimbările. În cazul unor activităţi fizice intense, precum alergarea, este recomandat un interval de timp de 75 de minute săptămânal.