Studiu: Sportul te face mai fericit decât banii

1756

Legătura dintre sport și starea de sănătate mentală este potentă, dar neclară. Pentru prima dată, cercetători de la Universităţile Oxford și Yale au căutat să compare efectul pe care activitatea fizică regulată îl are asupra stării de spirit, comparativ cu impactul pe care îl au banii, consideraţi unanim a fi rezolvarea la toate problemele umanităţii.

Activitatea fizică este asociată cu reducerea riscului de mortalitate, de boli cardiovasculare, atac cerebral și diabet, dar legătura cu sănătatea mentală nu este evidentă. Noi am încercat să examinăm această legătură între exerciţiu și sănătatea mentală pe un eșantion generos și să înţelegem mai bine influenţa diverselor tipuri de exerciţii, frecvenţei, duratei și intensităţii”, au explicat cercetătorii.

Studiul publicat în jurnalul de specialitate Lancet a analizat datele a peste 1.200.000 de americani cu vârste de peste 18 ani. Ţinând cont de diferenţele de vârstă, gen, rasă, nivel de educaţie, status marital, venit, starea de sănătate generală și eventuale diagnostice de depresie, cercetătorii au comparat numărul de zile în care participanţii au declarat că s-au simţit rău emoţional în ultimele 30.

Rezumând rezultatele studiului, am putea spune că persoanele non-active au avut în medie 18 zile în plus în care nu s-au simţit bine faţă de persoanele active. Cu alte cuvinte, o viaţă activă îţi crește numărul de zile „însorite” cu mai bine de 40%. Mai mult decât atât, studiul a arătat că persoanele active se simţeau la fel de bine ca cele care erau inactive, dar câștigau 25.000 de dolari pe an în plus.

Deja, studii anterioare au demonstrat că banii au capacitatea de a ne face fericiţi în sensul de a ne crește nivelul de satisfacţie generală resimţit, dar acest efect are un platou pe la 75.000 de dolari pe an. Iar acest studiu vine să susţină că banii ne pot face fericiţi până la un punct, în timp ce impactul execiţiului fizic poate depăși acel platou sau poate compensa eventuale decalaje financiare.

O altă concluzie importantă a studiului este că nu trebuie să ne petrecem tot timpul liber în sala de forţă pentru a culege beneficiile observate. Toate tipurile de exerciţii, indiferent de intensitate sau durată, au fost asociate cu un impact pozitiv asupra sănătăţii emoţionale și mentale – chiar și 20 de minute de mers pe jos – comparativ cu a nu ne mișca deloc. Cu toate acestea cele mai puternice efecte s-au văzut, în ordine descrescătoare, la – sporturile de echipă; ciclism; aerobic; activităţi în sala de fitness. În ce privește durata și frecvenţa, se pare că 45 de minute de activitate fizică susţinută, de trei până la cinci ori pe săptămână, vin cu cele mai mari beneficii pentru sănătatea mentală și emoţională. Și studii anterioare au arătat că șase săptămâni de mers pe bicicletă scad nivelul de stres resimţit și iritabilitatea femeilor care au primit un diagnostic de tulburare anxioasă.