Treburile casnice menţin creierul tânăr

802

Activitatea fizică este cel mai bun lucru pe care l-am putea face pentru sănătatea noastră. Toate tipurile de exerciţii, indiferent de intensitate sau de durată, au fost asociate cu un impact pozitiv asupra sănătăţii emoţionale și mintale. Iar un nou studiu arată că până și activitatea lejeră pe care o facem prin casă ajută la menţinerea unui creier sănătos și tânăr.

Activitatea fizică este asociată cu reducerea riscului de mortalitate, de boli cardiovasculare, atac cerebral și diabet, dar și cu sănătatea emoţională și mintală. Tendinţa societăţii este însă de a crește nivelul de confort prin scăderea efortului pe care trebuie să îl depunem în sarcini repetitive, astfel încât oamenii au devenit foarte rapizi în a adopta noi tehnologii de folos la treburile domestice, de la mașini de spălat vase la aspiratoare autonome și roboţi de bucătărie care gătesc în locul tău.

Însă această comoditate se plătește. Minutele pe care le considerăm „salvate” cu aceste soluţii sunt de fapt minute pierdute în ce privește beneficiile semnificative asupra sănătăţii creierului. Un nou studiu publicat în jurnalul Jama Network Open, realizat de o echipă internaţională de cercetători, arată că fiecare minut de activitate contează pentru creier, nu doar ce depășește un anumit prag.

„Descoperirea faptului că până și activitatea de intensitate scăzută ce face parte în mod obișnuit din viaţa de zi cu zi este asociată cu o creștere în volum a creierului este o veste foarte încurajatoare, pentru că aceste activităţi sunt potrivite și la îndemână pentru persoanele în vârstă, care nu fac exerciţii într-un cadru structurat”, a declarat Emmanuel Stamatakis, profesor la Universitatea din Sidney, neimplicat în studiu.

Cu toate acestea, el a atras atenţia că aceasta nu înseamnă că oamenii ar trebui să se culce pe o ureche și să considere că este îndeajuns să spele vasele. Exerciţiile structurate, de intensitate moderată spre ridicată, susţinute pentru un timp mai îndelungat sunt absolut necesare pentru sănătatea inimii și, în general, pentru contracararea efectelor sedentarismului.