Super alimente roşii şi verzi, în ton cu sărbătorile de iarnă

268

Chiar dacă sărbătorile de iarnă sunt de obicei legate de o dietă mai puţin sănătoasă, legumele din lista de mai jos pot fi incluse cu uşurinţă în meniul zilei, sau ca gustări separate, asigurând o doză bună de vitamine şi nutrienţi de care avem nevoie.

Broccoli are o reputaţie imbatabilă, fiind acel aliment recomandat oricând de către orice nutriţionist sau medic. Este extrem de bogat în fibre, vitamina C şi antioxidanţi şi sărac în calorii. Broccoli mai conţine calciu, fier, potasiu şi vitamina B, E şi K, un cocteil care protejează împotriva cancerului, a probleme de vedere, a bolilor de inimă şi altele.

Roșiile sunt poate cele mai bogate legume în licopen, substanţa chimică care le dă culoarea roșie și care este un antioxidant extrem de puternic. Cercetătorii de la Universitatea Finlanda de Est, din Kuopio, au descoperit că bărbaţii care aveau cele mai mari nivele de licopen în sânge, erau cei mai puţin expuși riscului de a suferi un atac cerebral în următorii 12 ani. De asemenea licopenul are un rol important în încetinirea procesului de creștere al celulelor canceroase care se formează la sân.

Varza bok choy este o varză chinezească, plină de vitamine şi arome. Este recomadată chiar pentru persoanele la cură de slăbire pentru că potoleşte foamea repede şi asigură necesarul de vitamine şi fibre. Este o sursă bună de vitamina K, care joacă un rol important în sănătatea oaselor şi care ar putea aduce beneficii bolnavilor de Alzheimer, conform Huffington Post.

Rodiile au avantajul de a fi printre fructele cele mai pline de antioxidanţi. Pe lângă asta, conţin fibre, vitamina C și K, care apără împotriva cancerului. Rodiile sunt cunoscute pentru proprietăţile anti-cancer, datorită cantităţii mari de antioxidanţi anti-inflamatorii, printre care și inhibitori ai unei enzime care crește nivelul de hormoni din ţesutul mamar și prin urmare și celulele canceroase.

Fructele kiwi conţin antioxidantul luteină, care este cunoscut pentru rolul de protecţia al sănătăţii ochilor. De asemenea conţin mai multă vitamica C decât portocalele, vitamina E şi potasiu.

Ardeii graşi, roşii sau verzi reprezintă o opţiune sănătoasă la îndemână. Cei roşii conţin şi ei mai multă vitamina C decât o portocală şi ambele specii sunt bogate în fibre, antioxidanţi şi sărace în zahăr.