7 motive pentru care nu te poţi concentra la lucru

250

Portalul MedLive analizează șapte motive pentru care angajaţii au, în general, dificultăţi de concentrare și propune tot atâtea soluţii de creștere a productiităţii la locul de muncă.

1. Multitasking. Foarte mult timp se pierde prin trecerea haotică de la o sarcină la alta, potrivit unui studiu publicat în „Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance”. Soluţia ar fi gruparea sarcinilor în funcţie de dificultate și prioritizarea lor.

2. Plictiseala. Rutina activităţii poate scădea dramatic productivitatea. O soluţie ar putea fi programarea de pauze regulate între sarcini sau schimbarea activităţii.

3. Distragerea atenţiei. Problemele care nu au legătură directă cu sarcina de îndeplinit pot să capteze mintea angajatului, diminuându-i randamentul. O soluţie temporară pentru această problemă ar putea fi notarea problemelor și parcurgerea lor mai târziu, sau discutarea lor cu o persoană de încredere pentru a elibera tensiunea acumulată.

4. Oboseala. Deficitul de somn provoacă nu doar deficit de atenţie, ci și tulburări ale memoriei pe termen scurt și a altor funcţii mentale. Soluţia este asigurarea a minim 7 ore, maxim 9 ore de somn în fiecare noapte.

5. Întreruperile. Un factor de scădere a productivităţii muncii este munca în reprize scurte, sacadate de înteruperi pentru efectuarea unor sarcini secundare. O soluţie ar putea fi programarea unor ore pline de lucru neîntrerupt și amânarea gestionării sarcinilor minore.

6. Lipsa sportului. Lipsa exerciţiului fizic dăunează în exercitarea abilităţilor cognitive. Soluţia ar fi adoptarea unui program adaptat de mișcare.

7. Aglomeraţia. Dezordinea la locul de muncă poate distrage atenţia și poate crea o atmosferă nefavorabilă lucrului. Soluţia este reorganizarea biroului într-un mod mai aerisit pentru a stimula atenţia și gândirea ordonată.