Super-bărbaţii vor super-femei. Și viceversa (studiu GfK)

1709

Bărbaţii vor femei blânde, atractive și inteligente. Femeile vor bărbaţi „adevăraţi” și ambele sexe doresc mult sprijin emoţional de la celălalt, așa reiese dintr-un sondaj GfK Austria, dat publicităţii cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii.

Bărbaţii vor femei blânde, atractive și inteligente. Femeile vor bărbaţi „adevăraţi” și ambele sexe doresc mult sprijin emoţional de la celălalt, așa reiese dintr-un sondaj GfK Austria, dat publicităţii cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii.

Ele trebuie să fie în primul rând înţelegătoare și sensibile.

Ei trebuie să deţină un loc de muncă stabil și să aibă succes.

Pentru bărbaţi, cel mai important este ca femeile să fie sensibile şi înţelegătoare, afectuoase şi loiale – dar şi inteligente (98% în fiecare caz), arată rezultatele obţinute de GfK. Deopotrivă important este ca femeile să fie atractive (95%) şi să fie capabile să gătească bine (93%). Mai puţini bărbaţi își doresc femei de succes (84%), înstărite financiar (72%), independente (86%) sau angajate (80%). Nici mai mult, nici mai puţin decât o „zeiţă casnică, dulce și drăguţă, care este, în acelaşi timp, femeia independentă şi capabilă a secolului 21, care poate sta pe picioarele ei într-o lume a bărbaţilor”.

Pentru femei, cel mai mult contează ca bărbaţii să aibă un loc de muncă stabil (97%), să aibă succes (96%), să fie inteligenţi (93%), loiali (92%) şi independenţi (89%). Tandreţea și sensibilitatea partenerului sunt atuuri apreciate de 87%, respectiv 81% dintre femei. Situaţia financiară a bărbatului contează pentru 81% dintre femei. Prin comparaţie, aspectul fizic este mai puţin important: doar 79% dintre femei pun acentul pe acest element. În proporţie de 69% femeile sunt interesate ca bărbatul să știe să gătească bine.

Foarte important, atât pentru bărbaţi cât și pentru femei, este să găsească sprijin emoţional în partener, o tendinţă pe care Angelika Kofler, Directorul Departamentului GfK de Cercetare Socială şi Organizaţională, o pune pe seama „însumării modelelor vechi și noi privind rolurile specifice fiecărui sex”. „În comparaţie cu studiile pe care le-am realizat în deceniile anterioare, putem stabili că atitudinile fundamentale s-au schimbat dramatic”, explică Angelika Kofler.

Dificultăţile apar, spune sociologul, atunci „când vine vorba de a pune lucrurile în practică în viaţa de zi cu zi”. Blocajul apare ca urmare a faptului că nici bărbaţii, nici femeile nu știu „cum să se ridice la înălţimea aşteptărilor mari din partea ambelor sexe”. Potrivit sociologului, această realitate este confirmată de statisticile privind divorţul, care arată că „a-ţi propune să îndeplineşti aceste cerinţe este încă o provocare destul de mare pentru ambele sexe, nerezolvată încă”.

Reconcilierea rolului de mamă cu cariera este o altă chestiune care „încă îi nedumereşte atât pe bărbaţi cât şi pe femei”, mai spune Kofler, care adaugă că „în această privinţă, se observă încă multă ambivalenţă”. Sondajul GfK, realizat telefonic pe un eșantion reprezentativ de 500 de bărbaţi și femei austrieci, în martie 2011, a urmărit să radiografieze și diferenţele de perspectivă privind rolurile pe sexe dintre generaţii.

Astfel, sociologii GfK au notat că generaţia de vârstă mijlocie (30-49 de ani) consideră că femeile ar trebui să fie independente și să aibă un loc de muncă. În rândul generaţiei mai tinere, deși cei mai mulţi respondenţi declară că femeile ar trebui să fie înstărite, proporţia celor care susţin că femeile ar trebui să lucreze este mult mai scăzută. Sociologii explică această situaţie ca pe un semn că tinerii sunt mai puţin conștienţi decât cei mai maturi de felul în care pot obţine rezultatul pe care ambele generaţii îl doresc.