Deloitte: Principalele 7 tendinţe în media, pentru 2012

18

Publicitatea prin spoturi TV își ratează tot mai des ţinta, consumul de programe TV este în continuare dominat de ofertă, iar telefoanele smart și tabletele nu au reușit încă să detroneze televiziunea. Acestea sunt doar trei dintre tendinţele media pe care le luăm cu noi în 2012, potrivit Previziunilor anuale Deloitte pentru industriile de Tehnologie, Media și Telecomunicaţii (TMT), aflate la a 11a ediţie.

Inovaţia și tradiţia coexistă în industria media. Degeaba s-au temut unii că o creștere a popularităţii smartphone-urilor va schimba dramatic preferinţele oamenilor în materie de TV. Mare parte dintre canalele tradiţionale se menţin în topul preferinţelor consumatorilor, în timp ce noile tehnologii câștigă teren.

„Tendinţele actuale din industria media sugerează că temerile privind consecinţele mobilităţii au fost – într-o oarecare măsură – nejustificate," a declarat Ahmed Hassan, Managing Partner Deloitte Balcani și liderul echipei specializate în industriile TMT.

„Consumatorii apreciază în continuare televiziunea, care s-a adaptat bine la tehnologiile aferente Internetului. Raportul nostru arată că 95% dintre programele TV vizionate în 2012 vor fi urmărite în direct sau la maximum o zi de la difuzare", a adăugat Hassan.

„Pe de altă parte, televiziunea se mută pe dispozitive manuale sofisticate, care pot fi ușor de manevrat în mișcare: posesorii de telefoane smart sau tablete vor urmări astfel cinci miliarde de ore de conţinut TV, în 2012", a mai spus specialistul.

Despre câţi astfel de posesori vorbim? Se estimează că, în anul 2012, vor fi vândute circa 500 de milioane de unităţi de tablete și telefoane smart, potrivit datelor obţinute de organizaţie în urma a numeroase discuţii cu companii cliente ale firmelor membre Deloitte.

În acest context, publicitatea și marketingul trebuie să se adapteze. Brandingul online este anticipat să crească cu 50%, iar valoarea pieţei să ajungă undeva la 20 de miliarde de dolari, se arată în comunicatul Deloitte.

„Marketingul, de asemenea, consolidează tehnici tradiţionale și de succes, dar adoptă și tehnici noi", adaugă Alina Mirea, Director Audit Deloitte România. „De exemplu, sectorul cupoanelor achiziţionate online – o adevărată lovitură a comerţului online la nivel mondial, dar și în România în 2011 – se va contura într-o nișă relativ mică, însă foarte bine definită. Pe de altă parte, noi tehnici (unele de-a dreptul controversate, cum este neuromarketingul) își găsesc tot mai mult loc în strategiile de marketing, pe fondul unei competiţii din ce în ce mai intense".

Raportul Deloitte identifică așadar 7 tendinţe majore pentru următoarele 12 – 18 luni, care ar putea avea un impact semnificativ pe termen mediu și lung asupra companiilor din TMT și din alte industrii:

–  Spoturile publicitare își ratează ţinta; –  Consumul TV este în continuare dominat de grilă; –  Dispozitivele portabile încurajează consumul media în mijloacele de transport în comun ; –  Segmentul „brandingului online" va depăși ca ritm de creștere publicitatea tradiţională și online;  –  Cercetarea de piaţă „pătrunde" în mintea consumatorului; –  Dezvoltatorii jocurilor online „sociale" trebuie să adopte un nou model de business; –  Segmentul cupoanelor online se conturează într-o nișă importantă.

Sursa: Deloitte