Exerciţiile fizice moderate sunt un aliat împotriva depresiei

415

Activitatea fizică regulată este un instrument eficient atât pentru tratarea depresiei, cât şi pentru prevenirea ei, potrivit oamenilor de ştiinţă.

Studiul doctorandului George Mammen este primul care s-a concentrat exclusiv pe rolul exerciţiilor asupra sănătăţii mentale şi a prevenirii depresiei mai târziu în viaţă. El a analizat cercetări realizate pe parcursul a 26 de ani şi a descoperit că un nivel redus de activitate fizică (mersul pe jos sau grădinăritul, timp de 20-30 de minute pe zi) poate preveni depresia, notează ro.stiri.yahoo.com.

Mammen arată faptul că sunt mulţi factori care influenţează probabilitatea unei persoane de a experimenta depresia, incluzând factorii genetici. Însă subliniază faptul că „acest studiu conţine dovezi promiţătoare care arată că impactul exerciţiilor acoperă mai mult decât partea fizică".

Luis Rojas Marcos, psihiatru şi profesor la Universitatea din New York afirmă la fel ca si Mammen că 20 de minute de exerciţiu fizic de 3 ori pe săptămână sunt suficiente pentru a preveni depresia şi simţământul de singurătate. Printre alte sfaturi pentru a preveni depresia, el recomandă să vorbim cu cel puţin 6 persoane pe zi, sau chiar singuri, dacă acest lucru nu este posibil, voluntariatul într-o asociaţie umanitară, sau aşternerea pe hârtie a propriilor gânduri.