Tu cât de stresat ești? FĂ-ŢI TESTUL

1857

De Ziua naţională a conștientizării cu privire la impactul stresului, Asociaţia Britanică pentru Consiliere și Psihoterapie a lansat un test creat pentru a ajuta la depistarea simptomelor de stres și calcularea nivelului de stres în viaţa de zi cu zi.

Testul e bazat pe calcularea unui punctaj în funcţie de răspunsul la câteva întrebări astfel: 0 – pentru „niciodată”, 1 – pentru „aproape niciodată”, 2 – pentru „câteodată”, 3 – pentru „des” și 4 – pentru „foarte des”.

  1. Cât de des te surprinzi comportându-te iritat faţă de prieteni și familie?(Stresul îi poate face pe oameni să se poarte altfel decât sunt ei de obicei, devenind uneori excesiv de iritaţi sau pierzându-și simţul umorului.)
  2. Ai probleme cu somnul?(Pe lângă insomnie, adesea persoanele care sunt stresate se pot simţi obosite în mod constant.)
  3. Cât de des simţi că nu poţi să controlezi evenimentele importante din viaţa ta?(Stresul îi poate determina pe oameni să se simtă lipsiţi de control sau incapabili să gestioneze situaţiile cu care se confruntă.)
  4. Ţi se întâmplă să simţi greaţă fără să îţi fie rău de la stomac?(Stresul poate genera senzaţii de rău sau de greaţă.)
  5. Cât de des simţi că nu te interesează lucrurile care se întâmplă în jurul tău?(Stresul îi poate face pe oameni să fie retrași, uneori chiar izolaţi din punct de vedere social.)
  6. Ţi se întâmplă să îţi pierzi vreodată pofta de mâncare?(Dereglarea orelor de masă, inclusiv pierderea apetitului sau pofta de mâncare atunci când ești sub presiune pot fi simptome ale stresului.)
  7. Cât de des simţi că îţi este greu să iei o decizie?(Stresul îi poate face pe oameni să experimenteze dificultăţi atunci când trebuie să ia decizii simple.)
  8. Cât de des îţi este distrasă atenţia de la o activitate?(Lipsa concentrării și inabilitatea de a duce la bun sfârșit o sarcină înainte de a începe în grabă o alta poate fi un simptom al stresului.)

Rezultatele pot fi interpretate după următoarea grilă: între 0 şi 16 puncte = un nivel scăzut de stres; între 17 şi 24 puncte = un nivel mediu de stres; între 25 şi 32 puncte = un nivel ridicat de stres.

Atunci când te simţi stresat, poţi lua câteva măsuri eficiente pentru a reduce tensionarea. Încearcă să identifici sursa stresului. Vorbește cu cineva despre problemele tale, uneori discuţiile ajută. Atunci când ești stresat, nu sta pur și simplu așteptând ca problemele să treacă. Ia măsuri ca să recapeţi controlul. Asigură-te că investești în relaţiile tale semnificative (prieteni, familie), pentru că acestea te pot ajuta cel mai bine în perioadele grele. Exerciţiile fizice și tehnicile de relaxare nu îţi rezolvă dificultăţile, însă ele te-ar putea ajuta să îţi recapeţi tonusul mintal care să te ajute să rezolvi problemele.