Studiu: Invidia, la cote maxime pe Facebook

771

Un studiu realizat de două universităţi din Germania arată că invidia este extrem de des întâlnit pe cea mai mare reţea de socializare, ce numără peste un miliard de utilizatori.

Cercetătorii au găsit că unul din trei utilizatori Facebook se simt prost după ce intră pe reţea şi sunt mai nesatisfăcuţi de viaţa lor, iar cei care intră pe reţea fără să aibă vreo activitate, să posteze mesaje sau fotografii, sunt cei mai afectaţi.

„Am fost surprinşi de numărul de persoane care au o experienţă negativă cu Facebook. Invidia îi face să se simtă singuri, frustraţi şi supăraţi”, a explicat Hanna Krasnova, de la Universitatea Humboldt, din Berlin.

Cercetătorii au aflat că fotografiile din vacanţe sunt principala cauză de resentimente. Interacţiunile sociale vin pe locul doi, utilizatorii comparând, de exemplu, câte felicitări au primit de ziua lor, cu cele ale prietenilor, sau câte comentarii şi like-uri au strâns fotografiile şi postările lor.

„Prezenţa extrem de răspândită a invidiei pe site-urile de socializare subminează satisfacţia de viaţă a utilizatorilor”, explică cercetătorii în raportul publicat marţi, conform Reuters.