Big Bang amânat din cauza unor erori

Dr Steve Myers, director în cadrul CERN a declarat pentru BBC că repararea erorilor ar putea amâna cu doi ani experimentul major al acceleratorului. Cercetătorii și-au propus să creeze condiţiile similare celor care se presupune că ar fi existat în primele momente de după Big Bang.

Cel mai mare accelerator de particule din lume, Large Hadron Collider (LHC) va fi închis începând cu 2011 pentru un an. Inginerii care lucrează la LHC trebuie să remedieze câteva erori de proiectare, informează BBC.    Dr Steve Myers, directorul Departamentului de Acceleratoare și Tehnologie în cadrul Organizaţiei Europene pentru Cercetări Nucleare (CERN), a declarat pentru BBC că repararea erorilor ar putea amâna cu doi ani experimentul major al acceleratorului. Cercetătorii și-au propus să creeze condiţiile similare celor care se presupune că ar fi existat în primele momente de după Big Bang.    Oamenii de știinţă care participă la proiect vor încerca să identifice, în cadrul experimentului, bosonii Higgs, particule sub-atomice, instabile, numite şi "ale lui Dumnezeu", informează Mediafax. De asemenea, specialiştii vor să studieze supersimetria, un concept care permite explicarea uneia dintre cele mai bizare descoperiri din ultimii ani, aceea că materia vizibilă nu reprezintă decât 4% din Univers. Materia neagră (23%) şi energia neagră (73%) împart restul.În martie, inginerii vor produce o coliziune a particulelor de 7 teraelectronvolţi (TeV), însă îmbinările între magneţii acceleratorului vor necesita o întărire înainte de coliziunea cea mai importantă, de 14TeV.     În 2008 un accident a cauzat scurgerea unei tone de heliu în tunelul acceleratorului, care a necesitat reparaţii de aproximativ 36 de milioane dolari.