CERN: Universul s-a format dintr-o supă primordială

Cea mai nouă concluzie a fizicienilor de la CERN, care au încercat să recreeze condiţiile Big Bangului este că tot ceea ce există în Univers s-a format într-un lichid super-fierbinte, apărut imediat după Big Bang.

O „supă primordială” măsurând peste 10 trilioane de grade Celsius ar fi stat la baza formării universului, sunt de părere fizicienii Organizaţiei Europene pentru Cercetare Nucleară (CERN) implicaţi în proiectul Large Hadron Collider din Elveţia. La scurt timp după ce au reușit un experiment pe care l-au numit un Big Bang în miniatură, cercetătorii au publicat informaţii potrivit cărora plasma quark-gluon, o substanţă lichidă vâscoasă ar fi fost mediul în care s-a dezvoltat întreaga existenţă.The Telegraph notează că descoperirea a surprins unii fizicieni, întrucât contrazice teoria potrivit căreia Big Bangul ar fi generat un gaz foarte fierbinte, nu un lichid. „În primele clipe de existenţă a universului, substanţa avea proprietăţile unui lichid dens,” a explicat Dr David Evans, expert în fizica particulelor care conduce echipa britanică de cercetători în cadrul experiementului. „Mai avem încă foarte mult de analizat și este necesat să ne gândim mai mult la această descoperire, însă este un rezultat fascinant,” a adăugat cercetătorul.Teoria supei primordiale a fost introdusă în 1929 de către J.B.S. Haldane, biolog evoluţionist, care susţinea, potrivit Descoperă.ro, că  radiaţia ultravioletă a fost cea care a furnizat energia necesară convertirii metanului, a amoniacului și a apei în primii compuși organici de pe planeta noastră.