Geniu de 12 ani crede că teoria relativităţii e greșită (video)

Un băiat cu IQ de geniu lucrează la o versiune extinsă a teoriei relativităţii lui Einstein, despre care crede că este formulată greșit. Jacob Barnett, este de asemenea hotărât să demonstreze că teoria Big Bangului este incorectă, dar spune că „încă mai are de finisat detaliile”.

Un băiat cu IQ de geniu lucrează la o versiune extinsă a teoriei relativităţii lui Einstein, despre care crede că este formulată greșit. Jacob Barnett este de asemenea hotărât să demonstreze că teoria Big Bangului este incorectă, dar spune că „încă mai are de finisat detaliile”.La 12 ani, cu un IQ de 170, mai mare cu 10 puncte decât cel al lui Einstein, Jacob Barnett este considerat un geniu. Calităţile sale au fost lăudate de profesori universitari americani care sunt convinși că puștiul e pe cale să dezvolte o nouă teorie demnă de premiul Nobel. Potrivit publicaţiei Indianopolis Star, micul Barnett, care suferă de o formă ușoară de autism, este capabil să prelucreze concepte matematice complexe, pe care cei mai mulţi oameni nu le vor înţelege niciodată. Puștiul urmează deja cursurile Universităţii Indiana-Purdue din Indianapolis, una dintre primele cinci cele mai puternice universităţi din SUA, iar profesorii săi plănuiesc să îl coopteze pentru un post plătit de asistent în cercetare, în semestrul următor.Într-un e-mail trimis părinţilor lui Barnett, profesorul Scott Tremaine, de la Insitute for Advanced Study, le spune că este „impresionat de interesul pentru fizică și cantitatea de informaţii” pe care Jacob le-a acumulat până în prezent. „Teoria la care lucrează el implică o parte din cele mai dificile probleme de astrofizică și fizică teoretică,” a adăugat Tremaine. „Cine e în stare să rezolve o astfel de problemă va fi la rând pentru un Premiu Nobel,” a conchis profesorul.Jurnaliștii de la revista Time, care notează că Einstein avea 26 de ani când a publicat teoria relativităţii, relatează de asemenea că Barnett nu a vorbit deloc până la doi ani, la trei ani a început să facă puzzle-uri de 5.000 de piese și până la 8 ani a terminat cursurile liceale.

(Foto: dailymail.co.uk)