Aplicaţiile gratuite pentru Facebook și mobile ne costă mai mult decât bani

184

Multe aplicaţii gratuite pentru Facebook, telefoane și tablete solicită informaţii sensibile despre utilizatori, privind înclinaţiile politice, religioase sau preferinţele sexuale, date care ulterior sunt furnizate în mod neadecvat agenţiilor de publicitate, generând un mare profit, potrivit unei analize efectuate de către Wall Street Journal.

Compania de cercetare de piaţă Rubinson Partners estimează că „economia aplicaţiilor” de pe Facebook şi smartphone-uri generează anual venituri de 20 miliarde de dolari. 

Informaţiile personale pot fi utilizate de diverse baze de date, generând un ajutor real pentru industria publicităţii pe internet, astfel încât utilizatorul va primi spoturi publicitare atent selectate și personalizate în funcţie de preferinţele sale.

Profitul industriei publicităţii online este de 28 miliarde de dolari pe an, aceasta fiind susţinută de datele colectate despre comportamentul utilizatorilor de Internet, date care permit ulterior agenţiilor de publicitate să creeze reclame personalizate, destinate segmentelor specifice de utlizatori.

Wall Street Journal a examinat 100 de aplicaţii pentru Facebook, indicând că multe dintre acestea accesează informaţii precum adresele de e-mail, locaţia curentă şi preferinţele sexuale nu numai ale utilizatorului direct, ci şi ale prietenilor acestuia.

Deși există filtre de avertizare, mulţi utilizatori le ignoră şi permit accesul la date cu caracter personal diverselor servicii şi sau aplicaţii de pe internet.