Stephen Hawking: Am dat o petrecere pentru călătorii în timp și n-a venit nimeni

Reputatul om de știinţă Stephen Hawking a făcut valuri într-o recentă conferinţă de presă atunci când a declarat că are dovada experimentală că nu e posibil să călătorești înapoi în timp.

Prezent pentru Festivalul de Știinţă de la Seattle, Hawking a participat la o conferinţă de presă în care a răspuns diverselor întrebări adresate de jurnaliști. Între acestea a fost și întrebarea: ce ne-ar trebui pentru a face călătoria în timp o realitate și cum ar afecta o astfel de călătorie prezentul?

Omul de știinţă a răspuns că „oricum, toţi călătorim în timp, înainte." El a explicat că „putem da timpul pe repede înainte dacă plecăm în spaţiu cu o rachetă la viteză mare și întorcându-ne pe Pământ îi vom găsi pe toţi mult mai bătrâni sau morţi. Teoria generală a relativităţii emisă de Einstein pare să ofere posibilitatea de a deforma timpul și spaţiul atât de mult încât am putea să călătorim înapoi în timp. Cu toate acestea este foarte posibil ca deformarea să provoace un fulger de radiaţie care ar distruge nava și poate și relaţia spaţiu-timp. Eu am dovada experimentală că nu e posibil să călătorim în timp," a spus fizicianul.

„Am dat o petrecere pentru călătorii în timp, dar nu am trimis invitaţiile decât după petrecere. Am stat acolo o grămadă de timp, dar nu a venit nimeni." Investigând afirmaţia, jurnaliștii de la Huffington Post au descoperit că Hawking a și filmat acest experiment. Dovada este filmuleţul YouTube, publicat în luna iulie a anul 2009 (vezi galeria video).