Studiu: Timpul se va opri şi Universul va îngheţa

Până acum oamenii de ştiinţă au arătat că Universul este în expansiune. Dar cercetătorii de la două universităţi din Spania susţin că actuala teorie despre Univers este complet greşită.

Universul nu ar fi într-o continuă expansiune, ci dimpotrivă. Timpul încetineşte atât de lent încât oamenii nu au cum să observe şi într-un final se va opri.

În acel moment Universul va „îngheţa" pentru totdeauna, ca atunci când o imagine video este transformată într-o captură foto, explică profesorul José Senovilla, pentru revista New Scientist.

Momentul când totul se va opri va avea loc abia peste miliarde de ani, când planeta noastră nici nu va mai exista şi probabil nici specia umană, crede Senovilla, conform Daily Mail.

Teoria cercetătorilor spanioli este susţinută şi de un cosmolog de la Universitatea Cambridge, care susţine că dacă timpul a apărut „cândva" (la Big Bang, completază el) cu siguranţă ar putea să şi dispară „la un moment dat".

Până acum, cercetând lumina produsă de stelele îndepărtate care explodează, astronomii au ajuns la teoria conform căreia Universul se extinde cu o viteză tot mai mare. Ei au crezut că galaxiile se îndepărtează tot mai mult, din cauza unei forţe antigravitaţionale, numită „energia întunecată".

În realitate, totul a fost inţeles greşit, crede Senovilla. Impresia că Universul se extinde este dată tocmai de faptul că timpul începe să încetinească treptat.